مسئول آموزش تشکل‌های جمعیت مطرح کرد:

لزوم تشکیل و هم‌افزایی گروه‌ها و لجنه‌ها در عرصه بحران جمعیت

حجت الاسلام حسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کاهش جمعیت تبدیل به گفتمان و فضای عمومی نمی‌شود، مگر اینکه مجموعه‌ها و گروه‌ها در حوزه اندیشه ورزی، محتوا، آموزشی و همچنین در حوزه کنش و اقدام عملی ورود پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید حسینی امروز در همایش «ایران جوان» که با حضور فعالان عرصه جمعیت در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به معرفی ظرفیت‌های آموزش و تبلیغ در عرصه‌های جمعیت پرداخت و اظهار داشت: هویت گروه‌های جهادی تبلیغی، برداشتن بار زمین افتاده است؛ هویت گروه‌های جهادی تبلیغی تلاش در راستای حل مسئله است.

مسئول آموزش تشکل‌های جمعیت تصریح کرد: هویت گروه‌های جهادی تبلیغی، امتثال امر ولیّ است، تعابیر عجیبی درباره کاهش جمعیت از رهبر معظم انقلاب مدظله العالی شنیدیم، از جمله این اواخر به «آینده هولناک پیری» در کشور اشاره داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: گروه‌های جهادی تبلیغی عرصه جمعیت در قاموس گروه تبلیغی نسبت به برنامه‌های کلان کشور مسئولیت دارد و برنامه‌های خود را در راستای برنامه‌های افزایش جمعیت برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه اولین نیاز تشکل‌های جمعیت، مسئله سازی برای مبلغان جمعیت بود، گفت: تعریف عملیات‌های گفتمانی از دیگر برنامه‌های تشکل بود که با محوریت گفتمان جمعیت طراحی و برنامه ریزی شد.

مسئول آموزش تشکل‌های جمعیت با اشاره به بسته‌های محتوایی مناسب برای کنشگر و فعال امر تبلیغ در عرصه جمعیت، عنوان کرد: طراحی میز جمعیت از دیگر برنامه‌ها بود که به صورت ویژه برنامه‌های تبلیغ را سامان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به آیات قرآن کریم، تصریح کرد: در میان مردم باید گروه، لجنه و هسته‌هایی باشند که مردم را به سمت خیر دعوت کنند. این جلسه، همایش نمایشی نیست بلکه همایش برای آغاز کنشگری و تبلیغ امر جمعیت است.

وی یادآور شد: ما در عرصه‌های مختلف، حل مسئله و اقدام باانگیزه و با شور و شوق را تجربه کردیم، امروز زمانی است که گروه‌های تبلیغی و جهادی وارد عرصه بحران جمعیت شدند.

پژوهشگر و فعال عرصه جمعیت تأکید کرد: بهترین قالب و روش که می‌تواند هم‌افزایی ایجاد کرده و انگیزه‌ها را مضاعف کند، تلاش و فعالیت در قالب یک مجموعه و گروه است، ما باید یک امت باشیم و در قالب لجنه‌های چند نفره وارد ریزموضوع‌های بحث جمعیت شده و به صورت گروهی اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: در کار گروهی، انگیزه و ثمربخشی بیشتر و بهتر است و ضمانت اثربخشی در کار گروهی بیشتر است، همچنین کار گفتمانی راحت تر صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت تبدیل به گفتمان و فضای عمومی نمی‌شود، مگر اینکه مجموعه‌ها و گروه‌ها در حوزه اندیشه ورزی، محتوا، آموزشی و همچنین در حوزه کنش و اقدام عملی ورود پیدا کنند.

مسئول آموزش تشکل‌های جمعیت در پایان اظهار داشت: امید است این همایش مقدمه ای برای ورود به میدان کشنگری و اقدام برای مسئله سازی برای سایر اقشار جامعه باشد.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱