سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد:

اصول کنشگری فعالان دینی در فضای مجازی

صدرایی عارف

صدرایی عارف با بیان اینکه نظام مسائل فقهی نیاز امروز در عرصه رسانه است، به تبیین اصول کنشگری فعال دینی در فضای مجازی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه «مسئله شناسی ارتباط دین و رسانه» از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه شرکت‌کنندگان دوره سواد رسانه برگزار شد.

در این کارگاه، جناب آقای حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه به تبیین ارتباط دین و رسانه پرداخت و نظام مسائل فقه حوزه را نیاز امروز حوزیان در عرصه رسانه برشمرد.

سردبیر خبرگزاری حوزه تصریح کرد: در راستای حضور حوزویان، تشکیل لجنه‌های علمی رسانه ای و پرداختن به بررسی مسائل حضور بانوان در این عرصه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه فعال رسانه ای منسوب به حوزه همواره در حریم حرم است، به آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و راهکارهای آن پرداخت.

سردبیر خبرگزاری حوزه بر لزوم حرفه ای بودن و به روز بودن در ارتباطات فضای مجازی تأکید کرد و دوری از خطاهای استراتژیک را از جمله راهکارهای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی دانست.

صدرایی عارف با اشاره به اصول کنشگری فعال دینی در فضای مجازی، گفت: رعایت اخلاق و آداب کنشگری از جمله اصول کنشگری فعالان دینی در فضای مجازی است، کنشگر حوزوی باید همواره خود را در محضر خدا ببیند.

وی همچنین بر حضور هدفمند در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: حضور مؤثر، برنامه ریزی شده و هدفمند در عرصه‌های تبلیغ و گسترش معارف دینی و تنظیم امور زندگی بر اساس توازن و تناسب در امور ضروری است.

سردبیر خبرگزاری حوزه در پایان بر لزوم نکات امنیتی و حریم خصوصی در فضای مجای و شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱