با حضور مدیر جامعه الزهرا(س) اعطا شد؛

حکم آغاز فعالیت کانون‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی

کانون های فرهنگی تبلیغی خراسان

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حکم آغاز فعالیت کانون‌های علمی فرهنگی تبلیغی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را اعطا کرد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه اعطای حکم به اعضای شورای مرکزی کانون‌های علمی فرهنگی تبلیغی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

پیرو سفر کارشناسان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی این مجموعه حوزوی به استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت تأسیس کانون در این استان‌ها، همه مراحل تصویب تأسیس کانون انجام و طی جلسه وبینار با طلاب شورای مرکزی کانون‌ها، حکم ایشان صادر شد.

در این جلسه، سرکار خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن اظهار خرسندی از آغاز فعالیت و تقارن آن را با میلاد امام جواد و حضرت علی علیهما السلام به فال نیک گرفت و گفت: امروز همه باید برای تربیت بانوان تمدن ساز و تراز انقلاب اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های تمدن‌سازی، بحث سبک زندگی اسلامی است که بانوان نقش اساسی در سبک زندگی دارند.

دکتر برقعی افزود: از حیث تاریخ و روایات، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در زمینه‌های فردی و اجتماعی الگوی بانوان تمام عالم هستند و در مؤلفه‌های مؤثر سبک زندگی ایشان می‌توان به حاکمیت الله، عقلانیت، ولایتمداری و جمع بین نقش‌های مختلف اشاره کرد و ما برای نقش‌آفرینی در تمدن نوین اسلامی می‌بایست این مؤلفه‌ها را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

وی با اشاره به آیه 71 سوره توبه و بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، به نقش‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان باید در کنار تربیت نسل تمدن‌ساز به مسئولیت‌های اجتماعی نیز بپردازند.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو با بیان اینکه کانون‌های خراسان ظرفیت بسیار بالایی دارند، اظهار داشت: در این کانون‌ها باید بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده همگرایی بین طلاب و فارغ‌التحصیلان ایجاد شود و با برگزاری برنامه‌های دارای بازدهی بالا و اثرگذار در عرصه‌های اجتماعی، شاهد ارتقا و فراگیری فعالیت‌ها و شبکه‌سازی در استان باشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیهاتصریح کرد: براساس طرح‌های استانی، فعالیت‌های کانون‌های علمی فرهنگی تبلیغی در استان‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

همچنین سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی، مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بیان پیشینه ای از فعالیت‌های انجام شده و تشکیل جلسه مجمع عمومی پرداخت و از فعالیت‌های طلاب در کانون‌ها قدردانی کرد.

در پایان، رؤسای شورای مرکزی کانون‌ها ضمن بیان گزارشی از زمینه‌سازی فعالیت‌های انجام شده، مطالبات خود را ارائه کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱