سالروز وفات شهادت‌گونه عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری علیهاالسلام تسلیت

حضرت زینب سلام الله علیها

سالروز وفات جانسوز و شهادت گونه عقیله بنی هاشم، پیامبر عاشورا و قهرمان کربلا، مادر مصیبت‌ها حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها را محضر امام عصر ارواحنا فداه تسلیت عرض می‌نماییم.

آسمان از صبر تو لبریز شد... صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیکِ یا زینب کبری

السَّلامُ عَلَیکِ یَا اُمَّ المَصَائِبِ یَا زَینَبُ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ

جبل الصبر

پيامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: «مَن بَكي عَلي مُصابِ هذِهِ البِنتِ (زَينَبَ بَنتِ عَلِيّ‌ عليها السلام) كانَ كَمَن بَكي عَلي أخَوَيهَا الحَسَنِ و الحُسَينِ‌ عليهما السلام، هر كس بر مصيبت‌هاي اين دختر (زينب‌ عليها‌السلام) بگريد، همانند كسي است كه بر برادرانش، حسن و حسين‌ عليهما السلام گريسته باشد» (وفيات الأئمه ، ص ۴۳۱).

زینب را انتخاب‌هایش زینب کرد

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی: «زینب کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر علی‌ بن‌ ابی‌طالب یا خواهر حسین‌ بن‌ علی و یا حسن بن علی است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟

ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند.

بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این #انتخاب‌ها، زینب را ساخت (برگرفته از کتاب انسان ۲۵۰ ساله).

رجب که به نیمه می‌رسد

انگار محتشم دوباره زبان می‌گیرد

انگار زخم‌های دلِ زینب

دوباره سر باز می‌کند ...

منتقم خونِ خدا ...

قسم به تمام ثانیه‌هایی که

زینب شکست ولی برخاست

زمین خورد اما ایستاد ..

جهانِ ما آمدنت را کم دارد

فقط بخاطر زینب ظهور کن !!

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱