با حضور مبلغان فعال ایرانی و بین الملل؛

همایش «مبلغان بشردوستی» برگزار شد

همایش مبلغان بشردوستی5

همایش ملی مبلغان بشر دوستی با رویکرد همکاری و هم افزایی سازمان هلال احمر و مراکز حوزوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، همایش «مبلغان بشردوستی» با حضور مبلغان فعال ایرانی و بین الملل در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برادران، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مدیر جامعه المصطفی، آیت الله رجبی قائم مقام حوزه‌های علمیه برادران، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دکتر کولیوند مدیر کل سازمان هلال احمر، آقای بهرامی مدیر کل هلال احمر استان، حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر و جمعی از مدیران، مسئولان و طلاب، دانش آموختگان نهادهای حوزوی از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

همسویی حوزه‌های علمیه با هلال احمر در جهت خدمت‌رسانی به مردم ارزشمند است

سرکار خانم سیده زهره برقعی از جمله سخنرانان این همایش بود که با بیان اینکه همسویی حوزه‌های علمیه با هلال احمر در جهت خدمت‌رسانی به مردم ارزشمند است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر همواره در دوره‌های مختلف مرهم دردمندان بوده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره خدمت‌ به مردم را جزو وظایف خود می‌دانند، عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های ناشی از سیل و زلزله و حضور در نبرد مقابله با کرونا ازجمله نشانه‌های حضور روحانیت در عرصه خدمت‌رسانی به مردم است.

برقعی با اشاره به اینکه امدادرسانی علمی، معنوی و اجتماعی توسط روحانیت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری جلسات مختلف به دنبال توسعه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر باشیم.

لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است

در این همایش، آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اینکه در دوران کرونا ۱۰ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر در کنار نیروهای جهادی افتخار آفرینی کرده‌اند، اظهار داشت: در این مدت صحنه‌های زیبایی خلق شد و ملت ایران نشان داد، هر زمانی که خطری پیش بیاید، گروه‌های جهادی و مردمی به‌پا می‌خیزند و در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه افزود: حمایت‌گری و امدادگری در مواقع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی از جمله پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است، عنوان کرد: روحانیت در هیچ زمانی خود را از مردم جدا ندانسته و نخواهد دانست.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه روحانیت همواره در کنار هلال احمر خواهد ایستاد، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی و امداد از روی نوع‌دوستی انجام می‌شود و بسیار ارزشمند است، همچنین سطحی که اسلام معرفی می‌کند و بسیار ارزشمندتر است، سطح خداجویی است.

وی با بیان اینکه هرچه خدمت در بحران سخت‌تری باشد ارزش بیش‌تری دارد، ابراز کرد: همچنین هرچه سختی بیش‌تری تحمل شود و با صبوری پاسخ داده شود، ارزش خدمت‌رسانی را بالاتر می‌برد.

مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه اوج خدمت‌ها، خدمت به هدایت بشر است، گفت: حوزه‌های علمیه با هلال احمر در یک جبهه قرار دارد و برای نقش آفرینی در خدمت به مردم مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها و همکاری‌های مشترک را با نهادها و سازمان‌های مختلف فراهم کرده است.

وی بیان داشت: هلال احمر با همکاری حوزه‌های علمیه می‌تواند الگوهای جدیدی را به دنیا معرفی کند که در آن انسانیت بالاتر از همه‌چیز باشد.

ضرورت همکاری و هم افزایی دو نهاد حوزه و جمعیت هلال احمر

در این همایش  حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضمن قدردانی از مساعی حوزه های علمیه به ضرورت همکاری و هم افزایی این دو نهاد تاکید کرد.

وی با خالصانه خواندن مساعی محسنانه جمعیت هلال احمر و فداکاری مستمر آنان، اظهار خوشبینی کرد که سازمان هلال احمر و مبلغان خواهر و برادر حوزوی (ایرانی و غیر ایرانی)درسایه فعالیت منسجم و منظم بتوانند در مشکلات و حوادث، دوش بدوش هم معضلات و آسیبها را درنوردند.

مدیر جامعه المصطفی اضافه کرد: بر اساس نص قرآن که میفرمایند (للَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَٰذِهِ الدُّنْيَا، حَسَنَةٌ سوره هود آیه ۳۰) عمل خیرخواهانه هلال احمریها و فداکاری همکاران آنان در همین دنیا پاداش خواهد داشت و البته اجر اخلاص و پاداش معنوی آنان فقط با خداست.

فعالیت چشمگیر طلاب در جمعیت هلال احمر

دکتر بهرامی مدیر کل هلال احمر استان قم ضمن سخنانی از فعالیت چشمگیر طلاب بانو و آقا در چند سال گذشته قدردانی کرد  و گزارشی از فعالیتهای موثر طلاب به ویژه بانوان جامعه الزهرا را در چند سال اخیر از جمله معضل کرونا و چند زلزله و سیل مهیب چندسال اخیر را ارائه داد.

رونمایی از دو کتاب در مراسم/ اعطای کارت داوطلبی جمعیت هلال احمر به مدیر جامعه‌الزهرا(س)

در این همایش از دو کتاب «پیاده‌روی اربعین» و «احکام هلال» رونمایی شد. همچنین سه کارت داوطلبی جمعیت هلال احمر نیز به آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تقدیم شد.

در این مراسم از مقام شامخ شهدای هلال احمر شهدای گرانقدر مختازاده و زاهد لوئی تجلیل شد؛ همچنین طلاب جهادی و امدادی از جمله سه نفر از طلاب فعال انجمن هلال احمر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم ها سمیه هدایت، مائده مرادپور، زهرا دریس که از هستند مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین سرکار خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم منصوره موحدی رئیس اداره تشکل ها و انجمن های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز به دلیل فعالیت در این عرصه تجلیل شدند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱