از سوی انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛

کتاب «مبانی عدالت اجتماعی در قرآن» منتشر شد

کتاب مبانی عدالت اجتماعی در قرآن

کتاب «مبانی عدالت اجتماعی در قرآن» تألیف حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی به همت انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «مبانی عدالت اجتماعی در قرآن» توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی تدوین و به همت انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.

این کتاب در چهار فصل تدوین شده است و فصل اول به موضوع «مفاهیم»، فصل دوم «مبانی ارزش‌شناسی عدالت اجتماعی»، فصل سوم «مبانی خداشناسی عدالت اجتماعی» و فصل چهارم به موضوع «مبانی انسان‌شناسی عدالت اجتماعی» می‌پردازد.

عدالت اجتماعی یکی از موضوعات اجتماعی اساسی است که افزون بر فطری بودن آن، در منابع دینی به‌ویژه در قرآن کریم مورد تأکید فراوان  قرار گرفته ‌است. از مسائل مهم آن، بحث «مبانی عدالت اجتماعی» و پاسخ به این پرسش اساسی است که «چرا باید عدالت اجتماعی رعایت شود».

اثر حاضر مبانی و ریشه‌های نظری عدالت اجتماعی را بررسی نموده و ضمن تقسیم مبانی عدالت اجتماعی به «مبانی ارزش‌شناسی عدالت اجتماعی»، «مبانی خداشناسی عدالت اجتماعی» و «مبانی انسان‌شناسی عدالت اجتماعی» ادله و آثار هر کدام از آنها را در عدالت اجتماعی با توجه به آیات نورانی وحی و با صبغۀ تفسیری، روشن می‌سازد.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند. همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب به نشانی https://eshop.jz.ac.ir قابل عرضه است.

گفتنی است؛ انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌عليها در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/book?exhibitorId=2233&publisher-name تا 10 اسفند دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های این انتشارات را به صورت غیرحضوری خریداری کنند.  

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱