مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

حضرت زینب (س) پیام عاشورا و کربلا را به جهانیان مخابره کرد

نخستین دوره بنیان8 - Copy

دکتر برقعی به اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب علیهاالسلام از جمله علم وافر، ولایتمداری، حلم و بردباری حضرت، گفت: مهم‌ترین کار حضرت زینب علیهاالسلام این بود که موقعیت‌ها را تشخیص می دادند و به موقع تصمیم گرفتن و به موقع اقدام کردن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده بودند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم تجلیل از نویسندگان گروه بنیان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در جوار شهدای گمنام جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام به بانوان طلبه زینبی، عنوان کرد: همه ما حضرت زینب علیهاالسلام را به عنوان پرچمدار کربلا می شناسیم و این جمله «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» را شنیدیم؛ این پیام‌رسان کربلا چه کرد و این الگو بودن حضرت زینب علیهاالسلام برای ما چگونه است و ما از این الگوی بزرگ چگونه برای زنان و بلکه بشریت استفاده کنیم؟.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حضرت زینب علیهاالسلام پیام عاشورا و کربلا را به جهانیان مخابره کرد، تصریح کرد: ما هنوز بعد از 1400 سال جمع می شویم و یاد عاشورا را گرامی می داریم، اما تا کنون چه کردیم و آیا توانستیم وظیفه خود را انجام دهیم؟.

دکتر برقعی به احادیث جلد 10 بحارالانوار اشاره کرد و گفت: در این جلد از بحارالانوار، احادیث زیادی درباره حضرت زینب علیهاالسلام وجود دارد که برخی از روایات و احادیث بسیار تکان دهنده است و الگو بودن این بانوی بزرگوار برای ما مفهوم پیدا می کند.

وی به اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب علیهاالسلام از جمله علم وافر، ولایتمداری، حلم و بردباری حضرت، افزود: مهم‌ترین کار حضرت زینب علیهاالسلام این بود که موقعیت‌ها را تشخیص می دادند و  به موقع تصمیم گرفتن و به موقع اقدام کردن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده بودند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: یزید پس از واقعه عاشورا برای حکومت استبدادی خود به آیه قرآن کریم استناد می‌کند، در این زمان حضرت می توانستند سکوت کنند، اما با تمام قدرت و شهامت می ایستند و معنای درست آیه را بیان می‌کنند، به طوریکه تمام مجلس مقهور حضرت زینب علیهاالسلام می‌شوند.

برقعی به عبادت های خالصانه این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: امروز اگر مقداری زندگی ما پستی و بلندی پیدا کند، شاید به واجبات خود مانند نماز و غیره کمتر اهمیت دهیم، اما حضرت زینب علیهاالسلام در شام عاشورا به صورت نشسته نماز شب را می خوانند.

وی همچنین توجه حضرت زینب علیهاالسلام به معنویت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: همسر حضرت زینب علیهاالسلام به برکت دعای پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بسیار متمول بودند، اما حضرت به مال دنیا هیچ توجهی نداشتند، نه تنها به کربلا می‌آیند بلکه فرزندان خود را همراه خود می برد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جمله «ما رأیت الا جمیلا» در سخنان حضرت زینب علیهاالسلام، تصریح کرد: آیا ما هم همه چیز را زیبا می بینیم؟ این همه نعمت، عزت، در نظام جمهوری اسلامی تنفس کردن و تحت ولایت بودن را نمی بینیم و کوچکترین مشکلات را به خدا نسبت می دهیم.

برقعی با بیان اینکه بحث ولایتمداری حضرت زینب علیهاالسلام از دیگر ویژگی های این بانوی عالمه فاضله بود، عنوان کرد: ما زینب هایی هستیم که امروز باید پیام شهدا را به جامعه مخابره کنیم و از خداوند متعال، روح بلند شهدا و حضرت زینب علیهاالسلام استمداد می طلبیم فعالیت در این مجموعه حوزوی منشأ خیری باشد که به وظایف خود آشنا شویم و برای عمل به وظایف خود، توان و قدرت داشته باشیم و زندگی ما با شهادت در راه خدا ختم به خیر شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱