با حضور سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب؛

نشست توجیهی «شفاف‌سازی نحوه جذب و اعزام طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت» برگزار شد

جلسه تبلیغ با نهاد رهبری7

نشست توجیهی «شفاف‌سازی نحوه جذب و اعزام طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت» با حضور سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نشست توجیهی گروه علمی تبلیغ با گرایش حج جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی به میزبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم فاطمه رامشک مدیر گروه علمی آموزشی تبلیغ، خانم سیده نفیسه فرساد، دبیر آموزشی رشته تبلیغ و تعدادی از اساتید رشته تبلیغ حضور داشتند.

در این جلسه پس از قرائت قرآن کریم، یاد و خاطره استاد فقید حاجیه خانم بهشتی(ره)، مدیر پیشین گروه علمی تبلیغ با گرایش حج گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این نشست، ضمن خیرمقدم به مدعوین و قدردانی از همکاری‌های بعثه مقام معظم رهبری و زحمات اعضای گروه علمی تبلیغ با گرایش حج و زیارت و مرکز تخصصی تبلیغ، به معرفی رشته مذکور پرداخت.

وی تصریح کرد: طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت در حقیقت، نمایندگان و سفیران اعزامی از سوی مکتب تشیع به مناسک حج و زیارت هستند و بانوان طلبه این رشته تحصیلی با کسب مهارت‌های لازم می‌توانند در این عرصه بدرخشند.

تنوع در دروس اختصاصی رشته تبلیغ با گرایش حج

در ادامه، خانم رامشک ضمن خوشامدگویی به مدعوین، موضوع نشست را «شفاف‌سازی نحوه جذب و اعزام طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت» عنوان و به تفاهم نامه فیمابین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و بعثه مقام معظم رهبری مبنی بر جذب طلاب رشته تبلیغ اشاره کرد.

مدیر گروه علمی آموزشی تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در خصوص ر شته تبلیغ با گرایش حج، خاطرنشان کرد: این رشته متشکل از دروس فقهی، کلامی، تفسیری و دروس مربوط به مهارت‌های تبلیغی است.

رامشک افزود: تنوع در دروس اختصاصی این رشته تحصیلی سبب می‌شود طلاب با گذراندن این دوره، در مباحث مورد نیاز مبلغان در عرصه حج و زیارت تسلط کافی داشته باشند.

امتیازات طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت

حجت‌الاسلام والمسلمین اخویان در این نشست، 7 امتیاز برای طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت در مقایسه با سایر معینه‌ها برشمرد و اظهار داشت: یکی از امتیازات طلاب رشته تبلیغ، معافیت از امتحان کتبی است که البته طلاب در طول تحصیل در این رشته تحصیلی، مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند و نیازی به امتحان کتبی ندارند.

سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب افزود: این طلاب در مصاحبه علمی نیز دارای امتیاز ویژه خواهند بود، همچنین دو سال زودتر از سایر معینه‌ها وارد این عرصه می‌شوند.

وی اضافه کرد: معادل سازی دروس گذرانده شده در صورت تطابق ۷۰ درصدی با دروس بعثه، افزایش علم و فضل طلاب در این رشته و همچنین سرآمد و پیشتاز بودن به لحاظ تربیتی، اخلاقی و علمی از دیگر ویژگی‌های طلاب رشته تبلیغ با گرایش حج است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخویان تصریح کرد: مقالات و پایان نامه‌های بانوان طلبه رشته تبلیغ درباره موضوع حج مورد حمایت قرار می‌گیرد و برای انتشار این مقالات در مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و ارزشمندی رشته تحصیلی تبلیغ با گرایش حج و زیارت، تأکید کرد: بعثه رهبر معظم انقلاب دست یاری و همکاری به سوی شما دراز می‌کند و یکی از بهترین راه‌های ورود به گردونه معینه حج، رشته تبلیغ با گرایش حج و زیارت است.

سرپرست مدیریت آموزش بعثه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این سوال که آیا تا زمان فارغ‌التحصیلی طلاب رشته تبلیغ، ظرفیت معینه‌ها تکمیل می‌شود؟ گفت: با توجه به ضرورت وجود معینه‌ها در مناسک حج، فارغ‌التحصیلان این رشته پس از پایان درس و اتمام پایان‌نامه، در هر زمانی امکان ثبت نام و ورود به گردونه حج را دارند.

تصویر خبر

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱