بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) از مرکز اسناد حوزه و روحانیت

بازدید مدیر جامعه الزهرا از مرکز اسناد حوزه و روحانیت

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی حائری و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از کتابخانه حضرت آیت‌الله‌العظمی حائری و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بزدید کردند.

در این بازدید، سرکار خانم حقانی معاون پژوهش، حجت‌الاسلام والمسلمین سجودی معاون آموزشی تربیتی، حجت‌الاسلام والمسلمین اندیشه مدیر کل دفتر مدیریت، حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی مدیر کل روابط عمومی، جناب آقای داودالموسوی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و نظارت، خانم میرزاده مسئول دفتر ریاست، خانم فراهانی مدیر کتابخانه و خانم نجم مشاور طرح و برنامه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

در جریان این بازدید، جناب آقای حسن رجبیان مدیر کتابخانه آیت‌الله‌العظمی حائری درباره تاریخچه تأسیس و بخش‌های مختلف کتابخانه توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: این کتابخانه دارای دو بخش عمومی و بخش محققین است که در بخش محققین، میز خدمات مرجع و مشاوره تخصصی ارائه می‌شود.

وی همچنین به بانک اطلاعات دیجیتال، نرم افزارهای مورد استفاده دانش پژوهان، کتاب‌ها و نسخ ارزشمند خطی و دیگر امکانات این کتابخانه اشاره کرد.

در ادامه، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و هیئت همراه از مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید کردند.

در ادامه این بازدید، جناب آقای مسعود پیرانی مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت، عنوان کرد: این مرکز با توجه به احساس نیاز و دغدغه مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه در صیانت از سیره علمای سلف و حفظ سنن اصیل آن از سال ۱۳۹۴ تأسیس شد.

مسئول مرکز اسناد حوزه و روحانیت افزود: در این مرکز، اسناد مربوط به حوزه و روحانیت به ویژه اسناد تاریخی از جمله تصاویر، دست‌نوشته‌ها و همچنین ثبت وقایع تاریخی حوزه و اطلاعات حوزوی گردآوری، ساماندهی، حفظ و نگهداری می‌شود.

پیرانی با بیان اینکه تا کنون بیش از 110 هزار برگ انواع سند و تصویر از علمای گذشته و نقش آفرینان این شجره طیبه و 600 هزار فایل دیجیتالی گردآوری شده است، یادآور شد: در این مرکز، پرونده‌های تحصیلی طلاب حوزه علمیه از دهه ۱۳۲۰ که بیش از پنج هزار نفر می‌شوند جمع‌آوری شده است.

سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این بازدید، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این مرکز، بر لزوم حفظ اسناد تاریخی حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

گفتنی است؛ کانال رسمی مرکز اسناد حوزه و روحانیت با نشانی https://eitaa.com/joinchat/4169400421C5ad668e075 در پیام رسان ایتا فعال است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱