به مناسبت روز خانواده صورت گرفت:

دیدار کارمندان اداره کل امور طلاب و خانواده با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

دیدار اداره کل امور طلاب

مدیر و کارمندان اداره کل امور طلاب و خانواده به مناسبت روز خانواده با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مدیر کل و کارمندان اداره کل امور طلاب و خانواده روز پنجشنبه همزمان با روز خانواده با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام دیدار کردند.

خانواده، اساسی‌ترین رکن قوام جامعه است

در این نشست، سرکار خانم عرب خزائلی مدیر کل امور طلاب و خانواده ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خانواده و ایام روز مباهله و قدردانی از مدیریت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به جهت دغدغه ای که درباره موضوع خانواده دارند، به معرفی اداره و فعالیت‌های آن پرداخت.

مدیر کل امور طلاب اظهار داشت: خانواده، اساسی‌ترین رکن قوام اجتماع است، چنانچه همبستگی و تقویت ارزش‌ها در خانواده منجر به ایجاد خانواده متعالی خواهد شد.

عرب خزائلی با بیان اینکه فروپاشی خانواده قطعا فرو پاشی جامعه را به همراه خواهد داشت، به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که محبوب ترین بنیاد در اسلام را ازدواج  می‌دانند.

وی با تصریح بر اینکه ازدواج متعالی به تشکیل خانواده متعالی منجر خواهد شد، به سخنانی از رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی اشاره کرد که فرمودند: « اسلام به خانواده اهمیت میدهد. تمام دعوای امروزِ بلندگوها و بوقهای تبلیغاتىِ غربی با مسلمین هم بر سرِ همین است».

مدیر کل امور طلاب و خانواده گفت: با توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیاز به هم‌افزایی‌های فراوانی در موضوع خانواده با رویکرد معیشت، تشکیل خانواده و فرهنگی با حمایت‌های مدیریت این مجموعه فاخر وجود دارد.

لزوم تعامل با نهادهای همسو/ وظیفه مهم همکاران در این مجموعه، آرامش دادن به دختران حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت ایام مبارک ذی الحجه و روز خانواده  و با اشاره به ذکر «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»، عنوان کرد: غید غدیر و روز مباهله از اعیاد بزرگ مسلمانان است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه به تبیین وظایف کارمندان اداره کل امور طلاب و خانواده پرداخت و تصریح کرد: وظیفه بسیار مهم همه همکاران در این مجموعه، تنها آرامش دادن به دختران حضرت زهرا علیهاالسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: یکی از مأموریت‌های این اداره، رسیدگی به گرفتاری‌های طلاب است که با توجه به روایات، رسیدگی به کار مؤمن ثواب بیش از 10 حج را دارد.

وی افزود: شما که در این مجموعه فعالیت دارید، می‌توانید با همدردی و مهربانی به مشکلات بانوان طلبه رسیدگی کنید و آنان را زیر بال و پر مجموعه قرار دهید.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به آیه «وَتَواصَوا بِالحَقِّ وَتَواصَوا بِالصَّبرِ» در سوره مبارکه العصر، تصریح کرد: شما اگر نمی‌توانید از نظر مالی به هم‌نوعان خود کمک کنید، برای رضای خداوند، وجود خود را وسعت ببخشید و در کنار مخاطبان این مجموعه باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه در دریای عمیق، کشتی  20 هزار تنی غرق می‌شود، اما موجی از آن به ساحل نمی‌رسد، عنوان کرد: دریا باشید، به ویژه در برخورد با طلاب غیرایرانی که در این کشور، غریب هستند.

وی به روش و عملکرد اداره کل امور طلاب و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه درست در این اداره این است که با مراکز همسو و از جمله با مرکز خدمات حوزه های عملیه تعامل داشته باشید.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد که روند رو به رشد را در این مجموعه فاخر شاهد باشیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱