معاون اداری مالی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

حاجیه خانم حسنی عالم و مودب به آداب الهی بود

مزار شهدا

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حاجیه خانم حسنی عالم و مودب به آداب الهی بود، گفت: مسیر الهی با کسب علم و مسیر خدمت به خلق خدا با کسب ادب طی می‌شود؛ برای انسان‌های فداکار و ایثارگری مانند حاجیه خانم حسنی این دو بال وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی در مراسم یادبود حاجیه خانم اعظم حسنی از اساتید و مسئولان جامعه الزهرا علیهاالسلام که در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: مراسم تکریم و بزرگداشت درگذشت غم سوز و غم بار سرکار خانم حسنی است که این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنیم و برای این بانوی بزرگ و جهادگر علوّ درجات و برای خانواده محترم و بازماندگان صبر و اجر جمیل و جزیل و سربلندی و عزت را خواستاریم.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: مجموعه همکاران جامعه الزهرا علیهاالسلام در این مصیبت سوختند، چون ایشان همکاری جهادگر، ایثارگر، متخلق به اخلاق الهی و دلسوز نسبت به مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام و همکارانی که با بیماری کرونا درگیر بودند، انصافا خوب درخشیدند و به وظیفه خود عمل کردند و خداوند متعال اجر محسنین را ضایع نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه افزود: امام علی علیه‌السلام در روایتی فرمودند: يا مُؤمِنُ اِنَّ هذَا العِلمَ وَالاَدَبَ ثَمَنُ نَفْسِكَ فَاجْتَهِد فى تَعَلُّمِهِما، فَما يَزيدُ مِنْ عِلْمِكَ وَ اَدَبِكَ يَزيدُ فى ثَمَنِكَ وَ قَدْرِكَ، فَاِنَّ بِالْعِلْمِ تَهْتَدى اِلى رَبِّكَ وَ بِالاَْدَبِ تَحْسِنُ خِدْمَةَ رَبِّكَ وَبِأَدَبِ الْخِدْمَةِ يَسْتَوجِبُ الْعَبْدُ وَلايَتَهُ وَقُرْبَهُ، فَاقْبَلِ النَّصيحَةَ كى تَنْجُوَ مِنَ الْعَذابِ؛ اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود؛ بر قيمت و قَدْرت افزوده مى‏‌شود؛ زيرا با دانش به پروردگارت راه مى‏‌يابى و با ادب به پروردگارت خوش خدمتى مى‏‌كنى و با ادب در خدمت‏گزارى، بنده سزاوار دوستى و نزديكى به او مى‏‌شود؛ پس اين نصيحت را بپذير تا از عذاب بِرَهى».

وی با اشاره به نخستین سالگرد حاجیه خانم بهشتی و همزمانی آن با رحلت حاجیه خانم حسنی، تصریح کرد: حاجیه خانم بهشتی، حاجیه خانم حسنی و افرادی که خاضعانه و خاشعانه در خدمت به خلق مشغولند، از مصادیق بارز این روایت هستند.

علم و ادب، دو بال صعود انسان به آسمان هستند

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: انسان یکی از موجودات برتر الهی است و چون استعداد ارتقا و رشد دارد، خداوند متعال به وسیله دو بال علم و ادب، او را رشد می‌دهد و از زمین بالا می‌کشد، بنابراین علم و ادب، دو بال صعود انسان به آسمان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تعریف علم و دانش، یادآور شد: در نگاه حضرت، آن علمی باعث رشد و ارتقای انسان می‌شود که در مسیر ترویج دین توحیدی باشد؛ اگر علمی سبب اضرار به نفس و جامعه شود، آن علم، جهل است و اگر علمی انسان را در مسیر هوای نفسانی کمک کند، جهل و بلکه ظلم است.

وی تصریح کرد: آن علمی مورد مصداق این روایت است که انسان را به خدا برساند و در سایه رسیدن به این علم توحیدی، سبب کسب فضیلت، شخصیت معنویت، رشد و تعالی در انسان شود.

مسیر الهی با کسب علم و مسیر خدمت به خلق خدا با کسب ادب طی می‌شود

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: اگر عالمی ادب نداشته باشد، نه تنها اهل خدمت نیست، بلکه اهل زحمت است؛ ادب اگر در مسیر زندگی بشر نباشد، جامعه بشری آسیب می‌بیند، ادب برای بشر مهر طلایی و برگ زرین زندگی انسان است. ‌

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به انقلاب صنعتی در غرب و از بین رفتن هویت دینی، عنوان کرد: علما و دانشمندان، علم و دین الهی را ترویج می‌کنند؛ هر علمی که از سایه آن علم، امنیت و خدمت برای انسان‌ها  و بشریت به وجود بیاید، علوم قابل ارزش هستند. علم فقه و اصول، علم کلام و علوم الهی برترین هستند و آنچه را که اسلام برای آن ارزش قائل است، علمی است که همراه با خدمت باشد.

وی تأکید کرد: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند که ای بندگان مؤمن خدا بدانید که علم و ایمان، قیمت وجود و باطن شما است، پس در این راه برای به دست آوردن علم و ادب جهاد کن، هرچه بر علم و ادب شما افزوده شود، بر قیمت شما افزوده می‌شود؛ انسان با کسب علم و ادب به خدا می‌رسد و گویا به همه چیز موجود در نهفته وجود بشر می‌رسد.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: مسیر الهی با کسب علم و مسیر خدمت به خلق خدا با کسب ادب طی می‌شود؛ برای انسان‌های فداکار و ایثارگری مانند حاجیه خانم حسنی این دو بال وجود دارد.

حاجیه خانم حسنی عالم و مودب به آداب الهی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه تصریح کرد: ارزش انسان به پست و مقام نیست و نباید به اعتباریات توجه کرد، بلکه زیبندگی انسان به این است که دو مسیر کسب علم و ادب را طی کند.

وی به روایت دیگری اشاره کرد که در آن روایت، حضرت عیسی علیه‌السلام به حواریون خویش که 12 نفر بودند، فرمودند: «اى گروه حواريان! مرا با شما كارى است، آن را از من بپذيريد. عرض كردند: پذيرفته است، اى روح خدا! عيسى عليه السلام برخاست و شروع به شستن پاهاى آنها كرد. عرض كردند: ما به اين كار سزاوارتر بوديم، اى روح خدا! فرمود: سزاوارترين مردم به خدمت مردم، عالِم است. من اينچنين فروتنى كردم، تا شما بعد از من در ميان مردم فروتن باشيد، همچنان كه من با شما فروتنم».

معاون اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: بانوان عالمه ای همچون حاجیه خانم بهشتی، حاجیه خانم حسنی و بانوانی دیگر در مجموعه فاخر جامعه الزهرا علیهاالسلام در عرصه‌های جهادی، علم آموزی، تبلیغی و حرکت در مسیر توحیدی نقش ایفا کردند و اگر نام خانم حسنی‌ها می‌درخشد، به خاطر این است که بر این دو بال مسلط شده، موج معنویت را طی کرده و مرضی رحمت حق شده اند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حاجیه خانم حسنی عالم و مودب به آداب الهی بود، تصریح کرد: اگر انسان با اخلاص، ایثار و جهاد قدمی بردارد، هر قدم او زمینه صعود و پایداری نام و نشان او در دنیا می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱