مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اعلام کرد:

افزایش 39 درصدی جذب بانوان طلبه در سال تحصیلی جدید

آیین آغاز سال تحصیلی  (13)

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه امسال مجموعه محل رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران به 655 محل ارتقا یافته است، از افزایش 39 درصدی جذب بانوان طلبه سطح دو در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور امروز (پنجشنبه 18 شهریور) در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا علیهاالسلام و حوزه‌های علمیه خواهران که به صورت آنلاین و با حضور تعداد محدودی از اساتید و شخصیت‌های حوزوی و غیرحوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضور مسئولان حوزوی و غیرحوزوی در مراسم و بینندگان شبکه‌های مجازی و صداو سیما، عنوان کرد: خدا را سپاس که با تشریک مساعی دست اندرکاران توانستیم به رغم شرایط نامناسب کرونایی، سال تحصیلی را آغاز کنیم و تشکر می‌کنم از افرادی که نگذاشتند امر تعلیم و تربیت در حوزه به حاشیه رانده شود.

افزایش 39 درصدی جذب بانوان طلبه در سال تحصیلی جدید

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: امروز سال تحصیلی حوزه را در شرایطی آغاز می‌کنیم که وضعیت ما در پذیرش‌های هدفمند بسیار بهتر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، درصد جذب طلاب جدید نسبت به سال گذشته 39 درصد در سطح دو و 33 درصد در سطح سه و چهار افزایش داشته و پذیرش داشتیم.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به سال 1398 که آغاز مدیریت هوشمندانه پذیرش حوزه است، در بخش سطح دو نزدیک به 97 درصد رشد داشته ایم و یک نهضت توجه به حوزه‌های علمیه و دانش دین در این مراکز در حال افزونی است و استقبال از حوزه‌های علمیه خواهران روز به روز بیشتر و با اشتیاق بیشتری همراه است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به حضور بانوان طلبه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و غیره، گفت: امسال در جشنواره علامه حلی، بانوان طلبه توانستند حائز رتبه‌های بسیار بالایی در کنار طلاب برادر باشند و می‌توانند در آوردگاه‌های مشترک چیزی برابر و گاهی بیشتر از خود نشان دهند.

مجموعه محل رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران  به 655 محل ارتقا یافته است

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: شرایط حوزه‌های علمیه با تدبیری که شوراهای ارزشمند حوزه مانند شورای سیاستگذاری و هیئت امنا رقم می‌زنند به سمت سطوح سه و چهار و در حال رشد است.

وی با بیان اینکه امسال، مجموعه محل رشته‌های حوزه‌های علمیه خواهران  به 655 محل ارتقا یافته است، افزود: بیش از 400 محل رشته سطح دو و 202 محل رشته سطح سه در کشور وجود دارد، همچنین  40 مدرسه و محل رشته سطح چهار در کشور داریم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: اصلاحات خوبی در حوزه برنامه ریزی حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است و نظام برنامه ریزی در حوزه مسیر خود را به درستی طی می‌کند.

حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان مرکز و مرجع مسائل زن و خانواده در چشم انداز 1414

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: امروز نظام برنامه ریزی از نظام مرکزی به استانی و استانی به مدرسه توزیع و ترسیم شده و هریک از اینها سهم خود را دربودجه پیدا کرده و بودجه سالانه آنان در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه ریزی افق پنج ساله و چشم انداز 1414 که حوزه‌های علمیه خواهران باید تبدیل به مرکز و مرجع مسائل زن و خانواده در افق ملی و بین المللی شود، عنوان کرد: در این راستا، سه دوره پنج ساله طراحی شده و افق 1400 تا 1404 را طراحی کردیم و مهم ترین برنامه‌ها در مجموعه اجرایی خواهد شد و تلاش می‌کنیم مطابق برنامه پنج ساله به جلو حرکت کنیم.

بهجت پور تصریح کرد: ما سال تحصیلی را بر اساس گذر از مرحله آموزش‌های مجازی شروع خواهیم کرد، به لطف الهی در دو سال گذشته سامانه مدرس راه اندای شد و سعی کردیم کلاس‌ها حضوری و در عین حال مجازی باشد و امکان مصورسازی کلاس‌ها و ارتباط مستقیم با رعایت همه ارکان آموزشی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: ما از سال اخیر و از روزهای آینده، حرکت را به صورت حضوری کردن نظام آموزش شروع می‌کنیم، به این معنا که از فرصتی که ایجاد شده، در بحث فضای مجازی استفاده می‌کنیم، برخی دروس را به مثابه حضوری مجازی و بخشی را به صورت حضوری در مدرسه و به صورت ترکیبی ساماندهی می‌کنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به اساتید، طلاب و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران توصیه کرد که واکسیناسیون را به نحو شایسته انجام دهند و عنوان کرد: تمهیدات لازم از نظر بهداشتی درمانی و از نظر تمهید برنامه ریزی مناسب انجام شده و دستورالعمل‌های لازم صادر شد و با شیب ملایم، حرکت را به سمت تحصیل ترکیبی در سال جدید آغاز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه گزارش‌های خوبی از اقدامات واکسیناسیون ارائه شده است، گفت: ما در شرایطی که نظام تصمیم گرفته است که به سمت آموزش حضوری برود، حوزه بتواند برنامه فاخری را نشان دهد و قابلیت‌های خود را به منصه ظهور برساند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱