از سوی مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س)؛

«راه‌های مقابله با استرس» تبیین شد

مرکز مشاوره- راه های مقابله با استرس

جزوه «راه‌های مقابله با استرس» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین اخوی از سوی مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و منتشر شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا و استرس‌ها و فشارهای ناشی از نگرانی و ترس از مبتلا شدن به بیماری کرونا، جزوه «راه‌های مقابله با استرس» را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

این جزوه به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر اخوی مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا علیهاالسلام تهیه، تنظیم و ارائه شده است.

در این جزوه آمده است: «همة ما استرس (فشار روانی) را در زندگی خود تجربه می‌كنیم؛ ولی باید بدانیم كه استرس، همیشه یك واكنش منفی نیست. در برخی مواقع و شرایط، استرس، نه تنها زیان‌آور نیست، بلكه می‌تواند سودمند باشد، به زندگی ما تحرك و جذابیت بخشد، ما را در برابر تغییرات یاری رساند و حس سازش‌پذیری را در ما تقویت كند. اما اگر استرس از حد مجاز فراتر رود و روی هم انباشته شود، بحرانی پدید می‌آورد كه بر زندگی ما اثر منفی گذاشته، به سلامت جسمی و روحی ما آسیب می‌رساند و برای مدتی، تعادل و ثبات روانی فرد را بر هم می‌زند».

در این جزوه همچنین به انواع استرس، نشانه‌های استرس، بیماری‌های مرتبط با استرس، عوامل تشدیدکننده استرس، انواع محرك‌های تنش‌زا و استرس آور، پیشنهادهایی برای مدیریت استرس، راهکارهایی رویارویی با استرس و تغذیه مناسب در زمان استرس اشاره شده است.

مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای سال گذشته تا کنون 14 جزوه علمی و تخصصی مشاوره ای دیگر با عناوین «اصول مواجهه با فضای مجازی در خانواده با استفاده از آموزه‌های دینی»، «شیوه‌های تشویق نوجوانان به مطالعه»، «ده گام اساسی تا رسیدن به صبر جمیل»، «راه‌های غلبه بر استرس بیماری کرونا»، «فلسفه امتحان‌های الهی، توبه و بازگشت به سوی خدا است»، «مثبت اندیشی در قرآن کریم»، «مهارت همدلی»، «انواع خانواده ها از نظر تربيت فرزندان»، «۴۲ نکته جهت کاهش تنش در خانواده و جلب توجه همسر» و «عناصر و مولفه‌های حال خوب در انسان از دیدگاه اسلام» و «ایمان خود را بسنجیم» و جزوه «مهارت تصمیم گیری»، «مهارت حل مسئله» و «برنامه ریزی برای اوقات فراغت» منتشر کرده است. 

دانلود جزوه «راه‌های مقابله با استرس» 

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱