تجلیل اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم از همسر شهید عاصمی

تجلیل از خانواده شهید عاصمی

اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم با حضور در منزل شهید عباس عاصمی از همسر گرامی این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی، اعضای کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم به همراه جمعی از نویسندگان این کنگره، در منزل شهید عاصمی حضور یافتند و ضمن دلجویی و تجلیل از همسر این شهید والامقام، یاد و نام این شهید را که از شهدای درگیری‌ با تروریست‌های پژاک در شمال‌غرب کشور است، گرامی داشتند و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

 سرکار خانم حقانی، رییس کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم در این دیدار، نقش همسران شهدا را بسیار با ارزش برشمرد و افزود: صبر همسران در برابر سختی‌ها بسیار ارزشمند بوده و آنان یاریگر شهدا در طی مسیر والایشان بوده اند.

وی تصریح کرد: خلق این حماسه، بذل تمامِ خویشتن در راه اعتلای مکتب پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم که حدیث ماندگار تاریخ و سند جاودانگی انقلاب اسلامی است، رویش همراهی‌های همسرانی است که با گذشت از هستی زندگانی خویش و نثار همسران در راه دین الهی، جان‌نثاری عاشقانه را آموختند و اوج نقطه انسانیت را به تصویر کشیدند.

رییس کارگروه علمی پژوهشی کنگره شهدای استان قم تأکید کردند: بازگویی خاطرات شهدا و تجربیات تلخ و شیرین همراهی با آن بزرگ‌مردان می‌تواند به ارائه الگوهای زیبای سبک زندگی اسلامی و ایثارگرانه، برای نسل جوان خصوصا دختران ما بپردازد.

در این دیدار، سرکار خانم اکبری، همسر شهید عاصمی، به ذکر خاطراتی از این شهید عزیز پرداخت و به زندگی بسیار پر عشق و محبت و وابستگی شدید عاطفی میان خود و همسر بزرگوارشان اشاره کرد.

وی تأکید شهید بر حفظ حجاب و عفاف را متذکر شد و خاطراتی نیز از دوران زندگی و شهادت ایشان نقل کرد. در پایان این دیدار هدیه‌ای به رسم یادبود به همسر بزرگوار شهید اهدا شد.

شهید عباس عاصمی‌ در تاریخ 7 مهر 1347 در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داوطلب اعزام به جبهه شد و از مدت ۸ سال دفاع جانانه ملت مسلمان ایران، 4 سال در عرصه‌های مختلف جبهه های جنگ حضوری فعال داشت.

پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، فعالیت‌های خود را در واحد اطلاعات لشکر 17 حضرت علی‌‌ بن‌ ابی‌طالب(ع) ادامه داد و تلاش داشت تا رصدی دقیق و مستمر از حرکات دشمنان داخلی و خارجی داشته باشد. این مجاهد همیشه در صحنه، سرانجام در تیر ماه 1390به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید و به همراه پنج تن دیگر از پاسداران انقلاب اسلامی، در حالی‌ که مشغول سرکشی از مناطق درگیری سپاه با منافقین کوردل گروه پژاک در غرب کشور بودند، بر اثر انفجار مین به دیار ابدی و به همرزمان شهیدشان پیوستند.

تصویر خبر

 3511078890049468943

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱