بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی از مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی

بازدید حجت الاسلام دیانی از مرکز زبان فارسی

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی از مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید و با فعالیت‌ها، امکانات و مشکلات این مرکز آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دیانی از بخش‌های مختلف مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید کرد و با فعالیت ها و امکانات این مرکز آشنا شد.

در این جلسه سرپرست محترم جامعه الزهرا علیهاالسلام از فعالیت‌های مدیر و کارکنان این مرکز بین المللی در ارائه محتواهای آموزشی و انتقال فرهنگ دینی، انقلابی و اسلامی قدردانی کرد و کارکنان مرکز نیز به ارائه نوع فعالیت‌ها، مشکلات، کمبودها، موانع و پیشنهادات خود پرداختند.

ارتباط با فارغ‌التحصیلان مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی باید حفظ شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی بیان داشت: مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی یکی از مراکز آموزشی مهم و تأثیرگذار در جامعه الزهرا علیهاالسلام است که تا کنون بیش از 8 هزار فارغ التحصیل داشته است.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام بر لزوم تدوین اساسنامه و نقشه راه بر اساس ظرفیت‌های این مرکز برای رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب، تصریح کرد و گفت: نگاه ما باید به صورت کلان بوده و تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی در برنامه‌های ما باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط با فارغ‌التحصیلان مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی باید حفظ شود، افزود: این مرکز می‌تواند در طول سال برنامه‌های مختلف از جمله وبینارهای سالانه و نشست‌هایی با موضوعات متفاوت برای فارغ‌التحصیلان داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیانی در پایان بر پیشبرد بهتر جامعه الزهرا علیهاالسلام منسوب به حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و توجه به رسالت‌های این مکان مقدس تأکید کرد.

تحصیل بیش از 8 هزار زبان‌آموز از بیش از ۹۰ ملیت جهان در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی

خانم سیده فاطمه رسولی موسوی در این جلسه، ضمن اشاره به ظرافت ها و حساسیت‌های حضور طلاب غیرایرانی و وظایف جامعه الزهرا علیهاالسلام در برنامه‌ریزی‌های مناسب با توجه به نیاز‌های منطقه‌ای طلاب غیرایرانی، بیان داشت: رسالت اصلی جامعه الزهرا علیهاالسلام آموزش و تربیت طلبه است که در اولویت اصلی است و قطعا اگر موفق عمل کند، در اجتماع تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز با تجربه بیش از 30 سال فعالیت آموزشی، پژوهشی و اجرایی پرداخت و افزود: تلاش این مرکز بر این بوده و هست تا آموزش زبان فارسی بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و بر اساس رسالتی که به عهده حوزه‌های علمیه است، با رویکرد اسلامی و انقلابی باشد.

رسولی موسوی با اشاره به فعالیت بخش بانوان غیرایرانی جامعه الزهرا علیهاالسلام از سال 1366 تا کنون، گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز از بدو تأسیس تا کنون بیش از 8 هزار فارغ التحصیل از بیش از 90 ملیت دنیا است که برخی از این فارغ التحصیلان، مدرسان زبان فارسی و مدیران مراکز آموزشی در کشورهای خود هستند و به فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغی، پژوهشی و غیره در کشورهای خود می‌پردازند.

روند پذیرش و آموزش فراگیران غیرایرانی در مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی

وی با اشاره به اینکه این مرکز هم اکنون دارای حدود 400 زبان آموز جاری از طلاب، آزاد و دانشکده هدی است، گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونا و محدودیت‌هایی که در کشورشان دارند، حدود 100 زبان آموز فعال در کلاس‌های مجازی داریم.

مدیر مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام به روند پذیرش و آموزش فراگیران غیرایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز بعد از پذیرش بانوان غیرایرانی، ارزیابی زبانی یا آزمون بسندگی صورت می‌گیرد و بعد از سطح بندی زبان آموزان به کلاس مناسب معرفی می‌شوند و اگر شرایط مناسب باشد به صورت ملیتی نیز تقسیم بندی انجام می‌شود؛ البته در کلاس‌هایی که از ملیت‌های مختلف تشکیل می‌شود، ضعف زبان آموزان با برگزاری کلاس‌های متفرقه و فوق برنامه جبران می‌شود.

رسولی موسوی با اشاره به ارائه34 واحد درسی در 550 ساعت برای آموزش زبان فارسی و 19 واحد درسی برای معارف اولیه اسلامی در دوره تمهیدیه، تصریح کرد: فارغ التحصیلان آموزش زبان فارسی پس از اتمام زبان فارسی و تمهیدیه در کمیته ارزیابی که به منظور ارتقاء به مقطع کارشناسی تشکیل می‌شود، بعد از بررسی و داشتن شرایط لازم برای ادامه تحصیل به مرحله کارشناسی معرفی می‌شوند.

وی همچنین به محصولات، تولیدات، طرح‌های پیشنهادی و تدوین متون مناسب بر اساس نیازها و ضرورت ها و چاپ آن توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و در ادامه از برگزاری کلاس‌های مجازی برای بانوان غیرایرانی خبر داد.

آماده سازی بسترهای لازم جهت برگزاری آموزش مجازی ویژه فراگیران زبان فارسی

مدیر مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این مرکز پیش از شیوع بیماری کرونا، برای آموزش مجازی با توجه به ضرورت برای برخی طلاب غیرایرانی خارج از کشور ورود کرده بود و بسترهای لازم برای آموزش مجازی تا حدودی آماده شده بود، در این ایام نیز با تمام توان و امکانات موجود به این نوع آموزش ورود گسترده‌تری پیدا کرده و همه کتاب‌ها و نرم‌افزارهای مرکز به صورت فایل‌های منظم، با آرم جامعه در پس‌زمینه و غیره آماده شده که قابل بهره‌برداری چندمنظوره هستند.

رسولی موسوی اضافه کرد: اقدام دیگر این مرکز ضبط و آماده سازی فیلم آموزشی کتاب ها برای برگزاری کلاس‌های آفلاین بوده است و تا کنون نیز سه کتاب به صورت آفلاین آماده شده و سه کتاب هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جهت حفظ ارتباط با علاقه مندان به یادگیری زبان فارسی و فارغ‌التحصیلان زبان فارسی کانالی در این مرکز آماده شده که با بهره‌مندی از محتوای متون موجود که با رویکرد اسلامی است، تعذیه می‌شود تا فارغ‌التحصیلان بتوانند برای کلاس‌های آموزشی خودشان در کشورهای خود در آموزش زبان فارسی از آن بهره ببرند و علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی نیز برای تقویت زبان خود از آن کانال استفاده کنند.

اعطای مدرک رسمی مورد تأیید وزارت علوم به فراگیران مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی جامعه‌الزهرا(س)

مدیر مرکز بین المللی زبان فارسی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: این مرکز در سال 1395 موفق به دریافت مجوز برای صدور مدرک آموزش زبان فارسی برای زبان آموزان فارسی شد که همه زبان آموزان پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون جامع زبان فارسی و تحویل پایان نامه، با کسب نمره خوب و معدل بالا از طریق سامانه وزارت علوم، مدرک دریافت می‌کنند.

رسولی موسوی همچنین به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس برای این مرکز اشاره کرد و در پایان به بیان مشکلات و پیشنهادات در ارائه خدمات و عملکرد بهتر در زمینه تولید محتواهای آموزشی و فعالیت‌های مرکز پرداخت.

تصویر خبر

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱