مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) قلم‌های خود را استوار کنند

حجت الاسلام مدنی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که در طول یک سال، مجموعه داده‌های علمی و دانش‌های بشری در فضای اینترنت مطابق با کل داده‌های قبل است؛ پس قلم‌های خود را استوار کنید.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در آیین رونمایی از کتاب «ره‌آورد پژوهش(۱): یادداشت نویسی علمی» و مراسم تجلیل از پژوهشگران شرکت کننده در همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که روز پنجشنبه 18 دی در سالن جلسات معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: امام محمد باقر علیه‌السلام فرمودند: «لَمَّا حَضَرَتْ أَبِي عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ اَلْوَفَاةُ ضَمَّنِي إِلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ أَيْ بُنَيَّ أُوصِيكَ بِمَا أَوْصَانِي بِهِ أَبِي حِينَ حَضَرَتْهُ اَلْوَفَاةُ وَ بِمَا ذَكَرَ أَنَّ أَبَاهُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَوْصَاهُ بِهِ أَيْ بُنَيَّ اِصْبِرْ عَلَى اَلْحَقِّ وَ إِنْ كَانَ مُرّا؛ هنگامى كه زمان فوت پدرم على بن الحسين عليه السّلام فرا رسيد، مرا به سينه اش چسباند، سپس فرمود: اى پسر عزيزم سفارش می‌كنم تو را به آنچه پدرم هنگام وفاتش مرا به آن سفارش فرمود و به آنچه كه فرمود پدرانش او را به او وصيت نموده اند؛ اى پسر عزيزم صبر بر حق كن گرچه تلخ باشد».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: ما باید این مسئولیت را تا ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف داشته باشیم؛ معنای صحیح و دقیق مقاومت، با برنامه‌ریزی و اندیشه در همه جوانب نکته مهمی است که تمام سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی به حضور درخشان پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام در همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» اشاره کرد و ضمن قدردانی ویژه از معاونت پژوهش و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: گروه علمی آموزشی تفسیر و علوم قرآن در زمینه پژوهش و حضور در همایش‌ها خوش درخشیده است که جای سپاسگزاری ویژه دارد.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که فرمودند: «الْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَة وَاحِدَةً عَلَیْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ الْوَرَقَةُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ سِتْراً فِیمَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّارِ؛ هرگاه مؤمن بميرد و برگه‌اى كه در آن دانشى باشد بر جاى بگذارد، همان برگه روز قيامت، پرده‌اى ميان او و آتش باشد».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: همه پژوهشگران که در مسیر پژوهش قلم زدند، گام‌های ارزشمندی در راه علم و کسب معرفت برداشتند و شامل حال این حدیث هستند.

ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از فعالیت های جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی یادآور شد: همیشه دغدغه ذهنی ما این بوده که حرکت‌های ارزشمند ما را از مسیر بلندی که پیش روی ما هست، غافل نکند؛ ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که در طول یک سال، مجموعه داده‌های علمی و دانش‌های بشری در فضای اینترنت مطابق با کل داده‌های قبل است؛ ما در این فضا که با این سرعت پیش می‌رود، خیلی کار داریم، پس قلم‌های خود را استوار کنید.

وی یادآور شد: طی گزارشی که ارائه شد، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از فضایی که در جامعه الزهرا علیهاالسلام شروع شده و قلم‌هایی که به دست گرفتید، ابرار خرسندی کردند که برای ما افتخار است و این مسیر باید کامل تر و فعال تر طی شود تا به جایگاهی که شایسته جامعه الزهرا علیهاالسلام است، برسانیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان عنوان کرد: امیدواریم در مسیری که شهدای ما از جمله شهید سلیمانی و فخری زاه ترسیم کردند، سربلند باشیم و بتوانیم پرچمی را که با خون خود یاری کردند به حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تقدیم کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱