معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا(س):

اهمیت ویژه همکاری حوزه با آموزش و پرورش در مدارس دخترانه

ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش6

خانم یوسفی با اشاره به اهمیت ویژه همکاری حوزه با آموزش و پرورش در مدارس دخترانه، بر ضرورت تعامل بیشتر و هم‌افزایی وسیع‌تر در مدارس دخترانه و حمایت ویژه و استقلال در برنامه‌ریزی و راهبری مبلغان بانو تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، میزگرد تخصصی همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور معاونان ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، معاونان ستادی وزرات آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها روز 25 آبان در محل مجتمع فرهنگی اقامتی نماز شهر مشهد بر گزار شد. 

در این میزگرد، معاونان هر دو مجموعه با موضوع ظرفیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های حضور طلاب در آموزش و پرورش به بحث و گفت و گو نشستند.

سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت ویژه همکاری حوزه با آموزش و پرورش در مدارس دخترانه، بر ضرورت تعامل بیشتر و هم‌افزایی وسیع‌تر در مدارس دخترانه و حمایت ویژه و استقلال در برنامه‌ریزی و راهبری مبلغان بانو تاکید کرد.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اهمیت این موضوع را ناشی از سه تفاوت جدی جنسیتی دختران دانست و گفت: کمبودهای موجود در زمینه بروز هیجانات و تخلیه انرژی نوجوانان دختر در بستر مناسب؛ اثرپذیری و زمینه مناسب‌تر در تربیت و پذیرش معنوی؛ نقش آینده‌سازی و جامعه‌پردازی دختران به عنوان مادران نسل آینده و زمینه‌سازی تربیت نسل آینده از جمله عوامل مهم جهت برنامه‌ریزی ویژه برای این دسته از مخاطبان هستند.

گفتنی است؛ هیئت نمایندگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حاشیه این همایش دیدار و گفتگوهایی با مدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش با هدف توسعه و تحکیم همکاری‌ها داشتند.

در این جلسات، ظرفیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچون بیش از 30 سال تجربه مدارس وابسته، ظرفیت عظیم کودکستان و تولید محتوای تخصصی و طرح‌های متعدد فرهنگی این مجموعه، ظرفیت چندصد نفره مبلغان امین و توانمندسازی و دانش‌افزایی مستمر و طرح‌های متعدد تبلیغ تخصصی مخاطب محور و موضوع محور، تولیدات رسانه ای و تبلیغ در رسانه و فضای مجازی، دانش‌آموختگان رشته‌های تخصصی تعلیم و تربیت و مشاوره در حوزه‌های علمیه، آموزش‌های آزاد و مهارتی کوتاه مدت در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان، حوزه آزاد و بستر مناسب برای حضور فرهنگیان مشتاق به کسب علوم حوزوی تبیین شد.

برگزاری رویداد های حل مسئله و فراخوان های مسئله محور در جهت حل مشارکتی مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش، همکاری در تولیدات محتوایی و اصلاح کتب درسی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با میزبانی در فضای این موسسه علمی حوزوی و همچنین اعزام مبلغ و فعالان فرهنگی و ظرفیت کانون ها و تشکل‌های استانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و امکان ظرفیت‌سازی‌های جدید متناسب با نیازهای آموزش و پرورش از دیگر مباحث مورد گفتگو در این جلسات بود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱