مدیر جامعه الزهرا(س) خواستار شد؛

توجه ویژه به عنصر زمان در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها

مدنی

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از همه بخش‌ها و واحدهای جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها خواست تا در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، به زمان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و کارهای خود را زمان‌بندی کنند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جلسه شورای جامعه با اشاره به ضرورت توجه به روایات و وصایای ائمه علیهم‌السلام برای تنبه دل‌های غافل، بیان داشت: عبدالله نجاشی از پیروان امام صادق علیه السلام بوده است. او در عصر خلافت عباسی، به استانداری اهواز منصوب می شود. عبدالله در نامه‌ای از امام صادق(ع) راهنمایی و نصیحت می‌طلبد و خطاب به امام می‌نویسد: «من به ولایت اهواز مبتلا شدم و از آقا و مولای خود می‌خواهم حد و حدود من را مشخص نماید تا بفهمم با چه عملی به خدا نزدیک شوم و چگونه بیت‌المال را خرج و به چه کسی اعتماد کنم و چه کسی را اهل سرّ خود قرار دهم.»

وی با اشاره به اینکه نگاه نجاشی به مسئولیت به عنوان یک ابتلا و امتحان قابل توجه است، افزود: امام صادق علیه‌السلام در پاسخ به این نامه می‌فرمایند: نوشته ای که به حکومت و حکمرانی اهواز گرفتار شده‌ای. این موضوع مرا از جهتی شاد کرد و از جهتی غمگین ساخت. شاد شدم از این جهت که خداوند، مظلوم و ستمدیده‌ای از دوستان آل محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را به واسطه ی تو عزت می‌بخشد و غمگین شدم به این علت که می‌ترسم درباره یکی از دوستان ما پای تو بلغزد و خدمتی که می‌توانستی برای او انجام دهی، انجام ندهی که در این صورت، هرگز بوی بهشت به مشام تو نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی این فراز از نامه را برای همه کسانی که در هرجا مسئولیتی برعهده دارند بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: امام در این نامه می‌فرماید «هر کس از صاحب مشکلی رفع گرفتاری کند و نیاز او را برآورد و مشکلش را حل کند، خداوند متعال در روز قیامت استغاثه او را اجابت و بسیاری از نیازهای او را برطرف کرده و او را وارد بهشت می‌کند.»

وی در مورد امور جاری جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها از همه بخش‌ها و واحدها خواست تا در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود، به زمان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و کارهای خود را زمان‌بندی کنند.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: باید از فرصت تابستان برای برنامه‌ریزی و انجام برخی امور استفاده کرد و با توجه به تعطیل بودن خوابگاه و آموزشگاه، در صورت نیاز برای تعمیرات یا فضاسازی این بخش‌ها به سرعت اقدام کرد.

در ادامه جلسه، آیین‌نامه خیرین مورد بررسی قرار گرفت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱