مدیر جامعه الزهرا (س) مطرح کرد:

تبیین میراث ماندگار امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف

حجت الاسلام مدنی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به ایجاد گفتمان اسلام انقلابی توسط حضرت امام خمینی(ره)، قیام و حرکت امام(ره) را در چهار بعد ملی، منطقه ای، جهانی و عقیدتی تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی به بررسی حرکت امام خمینی(ره) در چهار بعد ملی، منطقه ای، جهانی و عقیدتی پرداخت و اظهار داشت: ما به عنوان ادای وظیفه به ساحت امام راحل رحمه‌الله‌علیه و شهدای پیشگام ۱۵ خرداد و ارواح مطهر ایشان درود می فرستیم و برای پیگیری اهداف بلند ایشان تجدید پیمان می‌کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان کرد: آنچه که شایسته است در این روزها به عنوان میراث ماندگار حضرت امام و به تبع آن میراث ماندگار همه شهدا عطف توجهی به آن بشود، میراث امام در چهار بخش ملی منطقه‌ای جهانی و عقیدتی قابل توجه است.

بررسی حرکت امام خمینی(ره) در بعد ملی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: کشور پر افتخار ایران درسال‌های قبل از انقلاب لگدکوب تهاجم انگلستان و بعد آمریکا بود. آن زمان، ایران از اینکه ژاندرام منطقه بود و آمریکا ایران را به عنوان را ندارم منطقه‌ای می شناسد، شرمی نداشت.

وی ادامه داد: تسلط مستشار های نظامی و غیرنظامی در همه بخش ها آشکار و روشن بود و قله این سرکوب عزت و عظمت، تصویب مصونیت قضایی و حقوقی آمریکایی ها بود که موجب خروش حضرت امام شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران قبل از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: محققان و پژوهشگران ایرانی و غیرایرانی بسیاری به بررسی وضعیت اقتصادی دوران پهلوی پرداخته اند که قابل مطالعه و قابل توجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد: اقتصاد وابسته ای که کشاورزی نابود شد، صنعت مونتاژی که همه آینده بسیار نامناسبی را برای ایران نشان می دادند؛ در این شرایط، حضرت امام خمینی(ره) عزت ما را به ما برگرداند.

وی تأکید کرد: امروز هیچ تردیدی وجود ندارد که قدرت های بزرگ دنیا در تصمیم گیری برای ما هیچ نقشی ندارند و ملت ایران است که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کند، آینده خود را رقم می‌زند و در تمامی معادلات دنیا هم به عنوان یک کشور قدرتمند حضور دارد.

بررسی حرکت امام خمینی(ره) در بعد منطقه ای

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) در بعد منطقه ای، گفت: در بخش منطقه‌ای با تولد اسرائیل در مکان قبله اول مسلمانان و گسترش روز افزون آن و سلطه سیاسی، امنیتی و مالی در بسیاری از کشورها و به ویژه با مرعوبیت جهان عرب پس از جنگ شش روزه با اسرائیل، منطقه به سمت تسلط کامل و فراگیر صهیونیست‌ها پیش می رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث تحول شد و نور امید را در قلب همه مردم منطقه و کشور ها ایجاد کرد و مقابله با نهضت شوم صهیونیست‌ها جاری و ساری شد، ما امروز شاهدیم فقط حزب الله لبنان در مقابل ارتش قدرتمند اسرائیل به صورت بسیار جدی مقاومت می‌کند؛ این افتخار بسیار برجسته و بلندی است که امروز نقش اسرائیل در منطقه روز به روز ضعیف تر و ناتوانی آنها در مقابله با نهضت‌های مردمی آشکارتر می شود.

وی تصریح کرد: افسانه ارتش شکست ناپذیر شکسته شده و بارها شکست را تجربه و تقاضای آتش بس کردند

بررسی حرکت امام خمینی(ره) در بعد جهانی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به قیام امام خمینی(ره) در بعد جهانی، گفت: در بخش جهانی واقعیت این است که دو گفتمان مسلط در دنیا شامل گفتمان کاپیتالیسم غرب و کمونیسم شرق، تنها گفتمان‌های حاکم بر دنیای قبل از انقلاب بودند و احساس ضرورت می شد گفتمان سوم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: آن زمان جنبش غیرمتعهدها توسط نهرو ها و امثال اینها ایجاد شد اما راه به جایی نبرد، به عنوان مثال اعضای جنبش عدم تعهد یوگسلاوی سابق بود که عضو رسمی اردوگاه شرق بود و یا کوبا به عنوان ژاندارم منطقه اروپا در اردوگاه شرق بود، همچنین ایران ژاندارم رسمی غرب در منطقه بود و ترکیه وابستگی جدی و اساسی به اردوگاه غرب داشت.

وی ادامه داد: جنبش عدم تعهد هم نتوانست در ایجاد گفتمان جدید نقشی ایفا کند و گفتمان مسلطی را ایجاد کند اما امام و نهضت امام و خون شهدای ۱۵ خرداد و دیگر شهدای عزیزمان گفتمان جدیدی را آغاز کرد که نماد آن «الله اکبر» و «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» است. 

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: امروز هیچ کس تردیدی ندارد که قدرتمندترین گفتمان سیاسی گفتمان اسلام انقلابی است که با گفتمان های دیگر هماوردی می‌طلبد و روز به روز هم در حال گسترش است و امیدواریم به زودی به طلوع فجر مهدویت متصل شود.

بررسی حرکت امام خمینی(ره) در بعد عقیدتی

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در بخش پایانی به حرکت امام خمینی(ره) در بعد اعتقادی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دین اسلام با آیین‌ها و دستورات حیات بخش از بخش های بسیاری از صحنه های اصلی زندگی خارج شده بود، به تعبیر سیدجمال الدین اسدآبادی قرآن‌های ما در قبرستان ها قرائت می شد و تنها وظایف فردی فعال بود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، خود ما به عنوان مسلمان بیشتر چهره فردی اسلام را می دیدیم، حاکمیت، قدرتمندی و نقش آفرینی اسلام در صحنه‌های سیاست و جهانی حتی برای افراد متدین قابل باور نبود، اما حضرت امام خمینی(ره) چهره اجتماعی، سیاسی و نقش‌آفرین اسلام را مطرح کردند و غربت اسلام را شکستند و این هم دستاورد دیگری از نهضت پر افتخار امام خمینی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد خداوند متعال به ملت و مسئولان ما و همه این توفیق را عنایت کند که بر ارزش‌های و خطوط نورانی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند، مستمر و پایدار بمانیم، مشکلات و نابسامانی هایی که به واسطه انحراف از خطوط و ارزش‌ها به وجود آمده برطرف شود و قدرتمند و سرافراز بتوانیم پرچم نهضت را به دست صاحب نهضت اصلی تقدیم کنیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱