مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

برگزاری مراسم شهادت حضرت حمزه(ع) در جامعه احیا شود

حجت الاسلام و المسلمین مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی گفت: حوزه‌های علمیه باید در جهت برگزاری مراسم عزای شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام پیش قدم شوند و این مراسم را در جامعه احیا کند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در 15 شوال، عنوان کرد: سال گذشته مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

برگزاری مراسم شهادت حضرت حمزه(ع) در جامعه احیا شود

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جایگاه و شخصیت حضرت حمزه علیه‌السلام، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله زمانی که از جنگ احد برگشتند و برگزاری مجالس عزا را در مدینه مشاهده کردند، فرمودند: «امّا حَمْزَةَ فلا بَواكِىَ لَهُ؛ اما حمزه گريه‌كننده‌اى ندارد»، از آن زمان رسم بر این شد که هیچ عزایی برگزار نشود، مگر اینکه ابتدا برای حضرت حمزه علیه‌السلام مراسم عزار برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در جهت برگزاری مراسم عزای شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام پیش قدم شوند و این مراسم را در جامعه احیا کند.

توصیه امام رضا(ع) به شیعیان را مورد توجه قرار دهیم

وی در ادامه به جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: ایشان از لحاظ نسبی، امامزاده بلافصل نیست و با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسد، اما دارای جایگاه بسیار والایی است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در برخی جهات، منحصر و جزو امامزادگان فوق العاده هستند، چنانچه بر اساس روایات، زیارت ایشان معادل زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: امام موسی کاظم علیه‌السلام چند دختر داشتند، اما اهل بیت علیهم‌السلام تنها درباره حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، عبارت «مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الجَنَّةُ؛ هر كه او را با شناخت زيارت كند، بهشت پاداش او است» را بیان فرمودند.

وی به روایتی امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد که در قسمتی از نامه خویش به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام فرمودند: به شیعیان ما بگو «لا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً؛ فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف نکنند»؛ آنچه که امروز متأسفانه در فضای سیاسی خود شاهدیم و این موضوع به فضای اجتماعی و حتی به فضای خانوادگی منتقل و باعث افزایش طلاق در جامعه شده است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: امام رضا علیه‌السلام از خداوند، عذاب الهی را برای چنین افرادی درخواست می‌کنند و می‌فرمایند: «من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: فرمایش امام رضا علیه‌السلام این است که این مطالب به شیعان توصیه شود و ما نیز باید به سخنان حضرت عمل و ارزش‌های اخلاقی را در جامعه نهادینه کنیم تا دیگران نیز به آن عمل کنند تا محیط باصفا و صمیمی در جامعه ایجاد شود و مشمول رحمت الهی قرار گیریم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱