استاد جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

فلسفه شهادت امام علی(ع) در شب‌های قدر

H.Ali-Shabe-ghadr-300-500-Tarh.ir-33

استاد شیرازی گفت: توسل و توجه به امامان معصوم به ویژه امام علی(ع) که این شب‌ها به نام ایشان است ظرفیت درونی انسان را بالا برده و در زندگی دنیوی و اخروی سعادتمند می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، خانم شیرازی به مناسبت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی علیه‌السلام، اظهار داشت: خداوند در شب‌های قدر قرآن و حضرت علی علیه‌السلام را به عنوان قرآن ناطق برای پیامبر هدیه داده است تا برای هدایت بشریت از آنها بهره ببرد.

وی افزود: خداوند به برکت وجودی پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله، شب قدر را هر ساله تکرار کرده تا فرصتی برای عبودیت و بندگی فراهم شود چراکه عبادت در شب‌های قدر برابر با 83 سال است.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه امامان معصوم عِدل قرآن هستند گفت: قرآن و اهل عترت از یکدیگر جداشدنی نیستند و هر کسی برای نشان دادن علاقه اش به امامان معصوم باید به قرآن عمل کند.

وی تأکید کرد: اگر کسی در این شب‌های قدر توفیق درک و معرفت نسبت به قرآن و اهل عترت علیهم‌السلام را پیدا کرد خداوند به آن نظر کرده است.

شیرازی با اشاره به اینکه هیچ چیز در عالم تصادفی نیست گفت: ضربه خوردن و شهادت حضرت علی علیه‌السلام در شب‌های قدر دارای دو جنبه مثبت و منفی است.

وی گفت: جنبه مثبت در این شب‌ها کسب معرفت نسبت به زندگانی فردی و اجتماعی امیرالمؤمنین علیه‌السلام و توسل به این امام معصوم است تا از این طریق بتواند مسیر صحیح بندگی را طی کند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام خاطرنشان کرد: جنبه منفی این شب‌ها به نادانی امت پیغمبر بر می‌گردد که قدر این قرآن ناطق (امام علی علیه‌السلام) را درک نکردند و ایشان را مجروح و به شهادت رساندند، امامی که برای نجات بشریت آمده بود.

 منبع: خبرگزاری حوزه

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱