حضرت خدیجه همواره خود را وامدار پیامبر اسلام می‌دانست

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی حضرت خدیجه علیهاالسلام، خواستار توجه ویژه به بزرگداشت بانوان تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع شد.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام باتسلیت ایام وفات حضرت خدیجه علیهاالسلام بیان داشت: اوج فضیلت حضرت خدیجه علیهاالسلام این بود که خود را همواره بدهکار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می دانست.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه الزهرا علیهاالسلام باید نسبت به بزرگداشت شخصیت‌های بانو نگاه ویژه ای وجود داشته باشد، افزود: برخی بانوان در تاریخ تشیع اثرگذاری‌های ویژه‌ای داشته‌اند به گونه‌ای که شاید 10 مرد به اندازه ایشان تاثیرگذار نبوده‌اند، کسانی مانند حضرت خدیجه که با بذل همه دارایی‌اش به استقرار و استمرار اسلام کمک کرد و بانویی مانند ام‌السلمه که نقش بی بدیلی در بحث ولایت حضرت امیر علیه‌السلام داشته است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: حضرت خدیجه علیهاالسلام در خانه‌ای زندگی می‌کرده که نسبت به خانه های مکه هم بزرگتر و هم امکانات فراوانی داشته و افزود بر آن نقل است که گنبدی از طلا این خانه را از دیگر بناها متمایز می کرده است، اما شخصیت والا، طهارت، حیا و عفت و دیگر فضائل اخلاقی ایشان به گونه‌ای بوده که پیامبر اسلام(ص) حاضر می‌شوند برای این بانوی گرانقدر کار کنند و در نهایت این ویژگی‌های متعالی باعث می شود حضرت رسول(ص) با ایشال ازدواج کنند.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه بیان داشت: بانویی با چنین شخصیت و جایگاه اجتماعی، خود و هر آنچه دارد را فدای رسول اکرم می‌کند، خود را سپر ایشان می‌کند تا سنگ به پیامبر نخورد و در شعب ابیطالب در شرایطی زندگی می‌کند که غذای روزانه هر سه نفر یک خرما بوده است، با این حال در آخرین لحظات زندگی‌اش خجالت می‌کشد که خواسته‌اش را از پیامبر خدا(ص) مطرح کند و به حضرت زهرا علیهاالسلام می‌سپارد تا از پدر بخواهد پیراهنش را کفن مادر کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه در تمام طول زندگی‌اش با پیامبر(ص) حتی یک لحظه خود را صاحب حق ندانست و همواره خودش را بدهکار و وامدار آن حضرت می‌دانست و این نقطه اوج شخصیت آن بانوی گرامی اسلام است.

مدیر جامعه الزهرا در ادامه با اشاره به فروکش کردن تب کرونا در کشور گفت: باید کم‌کم خودمان را برای حضور کامل کارمندان در محل کار آماده کنیم و در این زمینه منتظر اعلام نظر ستاد مدیریت بحران کرونا هستیم.

وی با توصیه به همه مدیران برای استفاده از فرصت تعطیلی دروس و انجام کارها و طرح های عقب مانده یا در دستور کار اظهار داشت: در شرایط کرونا و با توجه به تعطیلی دروس و ضرورت استفاده از فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آنلاین فرصتی دست داد تا توسعه زیرساخت های بخش مجازی کلید بخورد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با دعوت از همه طلاب، اساتید و کارکنان برای مشارکت فعال و در حد توان در طرح کمک مؤمنانه، اظهار امیدواری کرد تا با عادی شدن شرایط بهداشتی، روال زندگی مردم هم به حال عادی بازگردد.

وی در پایان از همه بخش ها و واحدهای جامعه خواست تا گزارش‌های مورد نیاز دفتر برنامه‌ریزی را بر اساس اولویت و با توجه به زمان درخواست، ارسال کنند تا در برنامه‌ریزی و اجرای سایر امور خللی وارد نشود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱