به مناسبت پنجم اردیبهشت؛ روز «روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا»

همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا، رشد و تعالی جامعه را در پی دارد

بیمارستان -کرونا

عقیقی گفت: همانطور که جنگ تحمیلی درکنار سختی‌هایی که داشت، زیبایی‌های زیادی آفرید و «دفاع مقدس» را برای ما رقم زد، مقابله با بیماری کرونا نیز در کنار سختی‌هایی که دارد، مساوات، همدلی، رشد و تعالی جامعه را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی، «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» عنوان شعاری است که امسال به هفته سلامت اختصاص یافته و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز با توجه به تلاش همه جانبه مردم و مسئولان در جهت ریشه کن کردن بیماری کرونا، هر یک از روزهای هفته سلامت را با موضوعی خاص نامگذاری کرده است.

بر همین اساس، چهارمین روز هفته سلامت به روحانیون اختصاص یافته و وزارت بهداشت، روز جمعه پنجم اردیبهشت را به عنوان «روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا» نام نهاده است.

به همین مناسبت، گفتگویی با خانم لیلا عقیقی، طلبه سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام که هم اکنون به عنوان بانوی طلبه جهادگر در عرصه مقابله با بیماری کرونا فعالیت می‌کند، صورت گرفته است.  

این بانوی طلبه که از سن 17 سالگی در مسجد به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی مشغول بوده و هم اکنون نیز از فعالان مسجدی است، اظهار داشت: از نیمه اسفند با ثبت نام در فعالیت‌های جهادی وارد بیمارستان و خدمت به بیماران کرونایی شدم.

عقیقی با اشاره به اهمیت پرستاری از بیمار، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در آخرین خطبه خود که بسیار طولانی هم هست، فرمودند: «مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوماً ولَيلَةً ، بَعَثَهُ اللّهُ تَعالى مَعَ إبراهيمَ الخَليلِ عليه السلام ، فَجازَ عَلَى الصِّراطِ كَالبَرقِ اللاّمِعِ؛ کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‌کند»؛ این سخن زیبای حضرت، اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که فرمودند: «یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری[کرونا]، یک حسنه است»، همین مسئله انگیزه بسیار قوی برای ما بود که در این مسیر گام برداریم و خشنودی قلب ولیّ امر مسلمین برای ما کافی است. 

طلبه سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه مدافعان سلامت و جهادگران در شرایط بحرانی جامعه، عنوان کرد: امروز همدلی بالای افراد جامعه یادآور همدلی‌های مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس است، آن زمان که دوران نوجوانی را می‌گذراندم، همراه مادر به فعالیت‌های پشت جبهه می‌پرداختیم، مادرم همیشه مشغول تهیه مربا و دوخت لباس‌های مورد نیاز برای رزمندگان بود؛ گاهی هم بسته‌های غذایی و امدادی برای جبهه آماده می‌کردیم.

عقیقی افزود: دوران جنگ تحمیلی که به پایان رسید، مدتی در بیمارستان برای امداد به مجروحان جنگی مشغول شدم که خاطرات بسیاری از آن دوران به یاد دارم؛ امروز نیز مردم عزیزمان همچون دوران دفاع مقدس، لحظات به یادماندنی را در تاریخ ثبت خواهند کرد.

وی که شیوع بیماری کرونا در جامعه را یکی از آزمایش‌های بزرگ الهی می‌داند، تصریح کرد: همانطور که جنگ تحمیلی درکنارسختی‌هایی که داشت، زیبایی‌های زیادی آفرید و «دفاع مقدس» را برای ما رقم زد، مبارزه با بیماری کرونا نیز در کنار سختی‌هایی که دارد، مساوات، همدلی، رشد و تعالی جامعه و کشورمان را در پی دارد و همین مسئله زمینه ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم خواهد کرد.

این بانوی طلبه جهادگر یادآور شد: در حالیکه با شیوع بیماری کرونا در ایران، ظهور زیبایی‌ها در حال شکل‌گیری است، در کشورهای معاند با اسلام و بشریت، زشتی‌ها نمودار شده و دزدی، زورگویی، تبعیض و نگرانی هر روز جلوه تازه‌ای از خود نشان می‌دهد.

عقیقی که با وجود پنج فرزند در فعالیت‌های جهادی حضور دارد، گفت: همسر و فرزندانم با حضور من در بیمارستان موافق هستند و خیلی دوست داشتند که در این فعالیت جهادی قدمی بردارند، حتی دخترم که دانش آموز سال یازدهم معارف اسلامی است، گاهی اشک در چشمانش حلقه می‌زند که کاش همراه من در این فعالیت حضور می‌یافت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این اقدامات مورد مرضی حق تعالی و حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف قرار گیرد.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱