شیوه آموزش از راه دور طلاب حضوری آسیب‌شناسی شود/ بررسی ظرفیت‌‌ها، ابزار و شیوه‌های‌های جدید آموزشی

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه شرایط تحصیل حضوری قابل مقایسه با تحصیل غیرحضوری نیست، از ستاد آموزش از راه دور خواست تا این شیوه آموزشی آسیب‌شناسی و با توجه به وضعیت خواهران طلبه و وظایف خانه‌داری و گرفتاری آنها در رسیدگی به امور منزل، کاهش حجم درس‌ها یا طولانی‌تر شدن نیمسال تحصیلی بررسی شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در نخستین جلسه شورای مدیران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال جدید با تبریک اعیاد ماه‌های رجب و شعبان و سال نو، از درگذشتگان به ویژه سرکار خانم داوودی، عضو هیات امنای این موسسه علمی و جانباز شهید آقای رضا خازنی از همکاران معاونت آموزشی تربیتی به نیکی یاد کرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اظهار خوشحالی از سلامتی و شفای بسیاری از هموطنان از بیماری شایع شده، اظهار داشت: در روایت آمده که وقتی خداوند می‌خواست نمرود را نابود کند پشه‌ای لنگ را برای نابودی او فرستاد و این کار بخاطر غرور و تکبر زیاد نمرود بود.

وی ادامه داد: گویا استکبار و جاهلیت اخیر بشر به حدی رسیده که خداوند نه پشه بلکه ویروسی که با چشم دیده نمی‌شود و حداکثر عمرش 10 – 12 ساعت است را مامور کرده تا برای ما پیامی داشته باشد. امروز دست آمریکا و اروپا و همه غرب در برابر این ویروس بالا رفته و همه از کنترل آن عاجز مانده‌اند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های موجود زنده آن است که خود را با شرایط منطبق می‌کند، افزود: سازمان زنده و مجموعه پویا نیز همینطور است و باید بتواند خودش را با شرایطی که پیش می‌آید وفق دهد. وضعیتی که پیش آمده و با آن روبرو هستیم چیزی از تعهدات و مسئولیت‌های ما کم نکرده است برای همین باید خودمان را با شرایط وفق دهیم تا بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم.

وی از همه مدیران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خواست تا با بررسی شرایط، به گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی کنند تا همه وظایف در همه بخش‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه سلامتی همکاران به عنوان یک اولویت اساسی مدنظر است گفت: در هر معاونت یک ستاد برای بررسی وضعیت فعالیت در شرایط کرونا شکل گرفته و کارها بر اساس شرایط جدید برنامه‌ریزی شده که باید این مساله اطلاع رسانی و گزارش فعالیت‌ها و تصمیمات اخذ شده ارسال شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های ستاد آموزش از راه دور طلاب حضوری بیان داشت: با توجه به اینکه شرایط تحصیل حضوری قابل مقایسه با تحصیل غیرحضوری نیست، ستاد آموزش از راه دور این شیوه آموزشی را که از اوایل اسفند ماه برای طلاب حضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام در حال اجراست آسیب‌شناسی کند و با در نظر داشتن وضعیت خواهران طلبه و وظایف خانه‌داری و گرفتاری آنها در رسیدگی به امور منزل، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با کاهش حجم درس‌ها یا طولانی‌تر شدن نیمسال تحصیلی، دغدغه‌های آنان برطرف و به طلاب و اساتید در این باره آرامش خاطر داده شود.   

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام خواستار شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌‌ها، ابزار و شیوه‌های‌های جدید در آموزش طلاب بر اساس شرایط موجود شد و گفت: هر چند مجموعه از نظر بودجه‌ای با مشکلات فراوانی مواجه است اما حاضریم برای ارتقای علمی هزینه کنیم.

وی با قدردانی از فعالیت‌های جهادی صورت گرفته از سوی طلاب، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام در رسیدگی به بیماران، تولید ماسک و لباس بیمارستانی، پاسخگویی به سوالات و شبهات و ارائه مشاوره های اعتقادی متناسب با شرایط کنونی و فعالیت در بخش تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اظهار داشت: در شرایطی که نمازهای جمعه و جماعت و جلسات مذهبی برگزار نمی‌شود باید شیوه‌های جدیدی برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی طراحی و برنامه‌ریزی شود.  

حجت الاسلام والمسلمین مدنی شرایط پیش آمده برای مجموعه های علمی را فرصتی مناسب برای جهش پژوهشی عنوان کرد و گفت: با تعطیل شدن کلاس‌های درس و بسیاری از جلسات علمی، اساتید و نیروهای فعال در بخش‌های پژوهشی فرصت بیشتری برای متمرکز شدن در این بخش پیدا کرده‌اند که باید با برنامه‌ریزی درست از این فرصت بهره برد.

وی از همه معاونت‌ها و بخش‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام خواست تا از فرصت به دست آمده برای به‌روزرسانی و انجام کارهای عقب مانده استفاده کنند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان بیان داشت: تا عادی شدن وضعیت بهداشتی، آموزش طلاب به صورت غیرحضوری ادامه می‌یابد و در بخش اداری هم سه وضعیت الزام به حضور، دورکاری و اعطای مرخصی بر اساس تدبیر و صلاحدید مدیران بخش‌ها اعمال می‌شود.

 

       

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱