اداره کل امور فرهنگی برگزار می‌کند:

مسابقه «چله پرافتخار»، نگاهی دوباره به بیانیه گام دوم انقلاب

مسابقه چله پرافتخار -بیانیه گام دوم

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری مسابقه «چله پرافتخار» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب ویژه طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد: دهه مبارک فجر از جمله مهم‌ترین ایامی است که با گذشت ۴۱ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد پاسداشت عموم ملت انقلابی ایران قرار می‌گیرد، از این رو اداره کل امور فرهنگی ضمن برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در این دهه مبارک نسبت به برگزاری مسابقه نگاهی دوباره به بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان «چله پر افتخار» اقدام کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که يک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خيانت به آرمان هايش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هايي که غير قابل مقاومـت به نظـرمی‌رسيدند، از کرامـت خـود و اصـالت شعـرهـايش صيـانت کرده و اينـک وارد دوّميـن مرحله‌ی خودسـازی و جامعـه‌پردازی و تمـدّن‌سـازی شـده ‌است».

حجت الاسلام و المسلمین برزو، هدف از برگزاری این مسابقه را بررسی آثار و برکات انقلاب اسلامی، تببین نقش جوانان در استحکام مبانی دینی انقلاب اسلامی، نگاهی به نعمت های الهی ایران اسلامی، توجه به مسائل و مباحث مرتبط با موضوع انقلاب و پیروزی جمهوری اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری دام ظله العالی، نقش آفرینی و مؤثربودن جوان انقلابی و بصیر بر اساس بینش اسلامی در همه زمینه ها و تأثیر مهم ولایت فقیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی گفت: این مسابقه ویژه بانوان طلبه حضوری و غیرحضوری سراسر کشور برنامه ریزی شده و علاقه‌مندان می‌بایست جهت شرکت در مسابقه، «کتابچه بیانیه گام دوم»را از دهه مبارک فجر تا 12 اسفند مطالعه کرده و با ارسال پاسخنامه در زمان ذکر شده در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اعلام این مطلب که، این مسابقه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: در این مسابقه 60 سؤال مطرح شده که شرکت کنندگان می بایست به 41 سؤال آن پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو افزود: شرکت کنندگان پاسخنامه های خود را تا 12 اسفند از طریق پست الکترونیک به نشانی ghft@jz.ac.ir و یا کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام رسان سروش به نشانی  https://sapp.ir/jz_m.f.t ارسال کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است پاسخنامه های کمتر از 41 سوال در قرعه کشی شرکت داده نخواهند شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیها السلام خاطر نشان کرد: اسامی برگزیدگان مسابقه همزمان با میلاد باسعادت امیر المؤمنین حضرت علی علیه‌السلام، اعلام خواهد شد و خواهران طلبه می توانند درصورت ضرورت با شماره 32112426 – 025 تماس حاصل فرمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو همچنین بانوان طلبه را به مطالعه کتاب «مبانی قرآنی گام دوم» تألیف حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی توصیه کرد و گفت: این کتاب شرحی قرآنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است که مؤلف کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است: «این نامه که نتیجه عمری تجربه همراه با تقوا و بصیرت است، ما را بر آن داشت که گوشه‌ای از مبانی قرآنی و روایی آن را بیان کنیم و در خط امام رضا علیه‌السلام قرار بگیریم که فرمود: هرگاه از ما جمله‌ای شنیدید، مبانی قرآنی آن را از ما بپرسید تا بدانید که سخنان ناب اهل‌بیت علیهم‌الاسلام برخاسته از قرآن است».

دانلود فایل پی دی اف کتاب مسابقه چله پرافتخار

دانلود سؤالات مسابقه چله پرافتخار با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب

دانلود سؤالات مسابقه چله پرافتخار با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب

جهت دریافت فایل کتاب «مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری حفظه‌الله‌تعالی» این پیوند را فعال کنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱