معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

راه اندازی رشته «مدیریت آموزش» در سطح سه جامعه الزهرا (س)/برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا (س) در نقاط مختلف کشور

شهیدی

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی با بیان اینکه مسیر و نقشه راه ما بر اساس محورهای سیاست‌های کلان سنجش و پذیرش خواهد بود، گفت: یکی از محورها توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم و گزینش طلاب از این مناطق است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی زندی روز شنبه در نشست خبری «آغاز پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ جامعه الزهرا علیها السلام (در سطوح دو، سه و چهار حوزوی)» که با حضور اصحاب رسانه در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، عنوان کرد: در رابطه با پذیرش طلاب اهداف و سیاست‌های آموزش مد نظر هست که تحت 6 محور می‌توان بیان کرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: بر اساس وظیفه نیازسنجی که به عهده معاونت آموزش گذاشته شده است، هر سال وظیفه داریم نسبت به رشته‌ها و گرایش‌های مورد نیاز جامعه و آنچه مطالبه فارغ التحصیلان آموزش و پرورش است، برنامه ریزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی یادآور شد: بر اساس ابلاغیه هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام ما فقط از دارندگان دیپلم برای ورود به جامعه الزهرا علیهاالسلام ثبت نام می‌کنیم؛ البته در نظر داریم همانند گذشته از مقطع سیکل و اول متوسطه نیز برای پذیرش سطح دو پذیرش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما سعی کردیم رشته‌های جدیدی را به مرحله تصویب برسانیم که در این راستا، رشته «مدیریت آموزش» در سطح سه تصویب شده و امسال پذیرش خواهیم داشت، همچنین در سطح دو که به صورت گرایشی برگزار می‌شود، گرایش‌های متناسب آن باید ایجاد شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در سال گذشته، سیاست‌های سنجش و پذیرش را طراحی کردیم که از سوی هیئت امنا تصویب و ابلاغ شد و با توجه به این ابلاغیه، مسیر و نقشه راه ما بر اساس محورهای سیاست‌های کلان سنجش و پذیرش خواهد بود که به ما ابلاغ شده و یکی از این محورها توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و محروم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم نسبت به معرفی جامعه الزهرا علیهاالسلام و قابلیت‌ها و رشته‌های موجود در آن در مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به گزینش طلاب در آن مناطق اقدامات خاصی را انجام دهیم که در این راستا، با برخی گروه‌های جهادی رایزنی‌هایی داشتیم که امید است در این حوزه موفق تر عمل کنیم.

وی با اشاره به لزوم بحث توانمندسازی هر چه بیشتر طلاب در ابعاد مختلف، اظهار داشت: یکی از ابعاد توانمندسازی طلاب، اجرای طرح تبلیغی شمیم است که  این طرح در راستای افزایش مهارت تبلیغی طلاب اجرا می‌شود و با بازخوردگیری مزایا و معایب طرح اقدامات خاص انجام خواهد شد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در جامعه الزهرا علیهاالسلام نسبت به موضوع تدریس و قابلیت مدرسی طلاب برنامه ریزی‌های خاصی شده است، از جمله دوره تربیت مدرس برگزار می‌شود تا بدین وسیله خلأ  کمبود استاد خانم در نهادهای آموزشی برطرف شود و بتوانیم اساتید مورد نظر در داخل و خارج کشور را در فرایند چند ساله تأمین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه عنوان کرد: در بعد پژوهش، امسال آموزش پژوهش محور شکل گرفت و در سال تحصیلی جاری همزمان در هر سه سطح تحصیلی کار خود را آغاز کرد، البته تمرکز ما بیشتر در سطح دو بود و محورهای فعالیت ما در سه بعد آموزش پژوهشی، مهارت‌های پژوهشی و فعالیت‌های پژوهشی برای طلاب در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به توجه ویژه به پایان نامه ها، گفت: بانوان طلبه باید بعد از طی مراحلی وارد مرحله پایان‌نامه‌نویسی شوند و ما برای ادامه این روند، اساتید همیار را به مجموعه اضافه کردیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: در طرح اساتید همیار که از سال تحصیلی جاری به عنوان اساتید همیار آموزشی و تربیتی گزینش و به مجموعه افزوده شدند و همگی از اساتید مجموعه هستند، ضوابط و آیین نامه خاصی طراحی شده و به تصویب مدیریت رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی اضافه کرد: ما در بعد تبلیغ بین‌الملل که تکلیف خاص و رسالت ویژه داریم، علاوه بر اساتید کلاسی، استاد همیار هم برای طلاب بین الملل در نظر گرفتیم.

وی همچنین به تلاش برای برگزاری آزمون در مناطق مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تنگناهای بودجه ای راحت ترین کار این بود که آزمون به صورت متمرکز در قم برگزار شود، اما نهایتا تصمیم بر این شد که آزمون ورودی در نقاط مختلف کشور برگزار شود تا داوطلبان برای شرکت در آزمون نیاز به حضور در قم نداشته باشند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به توسعه آموزش‌های مجازی یا برخط، گفت: بر اساس این سیاست که جامعه الزهرا علیهاالسلام هم پذیرش حضوری و هم غیرحضوری دارد، نسبت به طلاب غیرحضوری که امکان شرکت در دوره‌های حضوری را ندارند، سعی می‌کنیم جنبه‌های آنلاین و برخط را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی تصریح کرد: سعی ما بر این است که کلاس‌های آنلاین و تعداد، ظرفیت و شیوه اجرای این کلاس‌ها قوی تر شود تا بانوان بهره بیشتری از این امکانات ببرند.

وی در ادامه عنوان کرد: توجه به دو بعد اخلاقی و تربیتی در برنامه‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام ویژه دیده شده است، به طوری که همه بانوان طلبه هفته ای یک ساعت در کلاس‌های درس اخلاق شرکت می‌کنند. امسال برای طلاب ترم اول کلاس‌های اخلاق آداب معاشرت و برای سایر طلاب کلاس‌های درس اخلاق متمرکز برگزار می‌شود.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به بعد بصیرتی طلاب، بیان داشت: نشست‌های بصیرت افزایی با هدف تقویت قدرت تحلیل و کارامدسازی هر چه بیشتر طلاب به صورت هفتگی برگزار می‌شود و در نظر داریم نشست‌های بصیرت افزایی را به صورت برنامه‌های ضبط شده در اختیار طلاب غیرحضوری و مجازی قرار دهیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱