بازدید مدیر جامعه الزهرا از نمایشگاه و موکب اربعین مهدکودک

بازدید مدیر جامعه از نمایشگاه و موکب اربعین مهدکودک (9)

نمایشگاه و موکب مهدکودک با هدف آشنایی کودکان با پیاده روی و زیارت اربعین و انس گرفتن با ائمه اطهار علیهم السلام در ایام اربعین در مهدکودک شکوفه های بهار راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نمایشگاه و موکب اربعین مهدکودک شکوفه‌های بهار میزبان مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و جمعی از مسئولان این موسسه بود.

این موکب در طبقه دوم مهد راه‌اندازی شده و فضا و امکانات لازم به منظور خدمات رسانی نمادین به زوار اربعین از سوی کودکان را فراهم آورده بود. بخش‌های مختلف این موکب بدین قرار است:

  1. بین الحرمین، مسیر پیاده روی کودکان در سالن مهد کودک و زیارت حضرت عباس (ع)
  2. خیمه گاه امام حسین و شط فرات در کربلا به منظور آشنایی با اهل بیت علیهم السلام
  3. همپای قافله (موکب اربعین): ماجرای شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت، بازگشت مجدد خانواده حضرت برای زیارت مزار امام حسین علیه‌السلام و سایر شهدادر روز اربعین در قالب داستان کودکانه
  4. زیارت امام حسین (ع): عرض سلام و ارادت به ساحت امام حسین(ع)
  5. عزاداری کودکان: با زمزمه نوحه و سینه‌زنی، پیوند قبلی با حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام
  6. تجدید بیعت با رهبری: پایمال کردن پرچم کشورهای جنایتکار و غاصب آمریکا و اسرائیل ، قرائت میثاق‌نامه‌ و عهد سربازی امام زمان(عج) وتجید بیعت با مقام معظم رهبری
  7. رسانه و پخش انیمیشن کودکانه زندگی امام حسین علیه‌السلام: آشناکردن کودکان با ارزش‌های دینی و الگوقراردادن ائمه اطهار علیهم‌السلام و بزرگان دینی و افزایش توان بکارگیری فضایل و خصایص اخلاقی آن امام بزرگوار در زندگی
  8. ایستگاه نقاشی و کاردستی: خلاقیت و تصویرسازی
  9. پایگاه صلواتی: پذیرایی از عزاداران کوچک در ایام برپایی موکب ها

 در این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی از بخش های مختلف موکب مهدکودک بازدید و از حضور کودکان و علاقه آنان به مسائل دینی و مذهبی و ارادت به اهل بیت علیهم‌السلام تجلیل کرد.

در جریان این بازدید نونهالان مهد در ایستگاه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی نمادین و بهره‌مندی از امکانات موکب بودند. همچنین گروه سرود نونهالان به اجرای همخوانی پرداختند و در خیمه‌گاه امام حسین علیه السلام نیز مراسم مداحی توسط کودکان مهد اجرا شد.

در پایان این بازدید کودکان به اجرای حرکات ورزشی از پیش تمرین شده پرداختند و مهارت‌های خود را در این زمینه به نمایش گذاشتند که مورد تشویق و تحسین حاضران قرار گرفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱