مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

هشت سال دفاع مقدس حلقه‌ای از سلسه‌حلقات حماسه عاشورا بود

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حلقه‌ای از سلسه‌حلقات حماسه عاشورا بود، گفت: امام خمینی(ره) به عنوان شاگرد برجسته مکتب حسینی، مردم ایران را رهبری کرد و ملت ایران توانست جبهه جهانی را در برابر اراده فولادین خود به خضوع و خشوع وادار کند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در جمع اصحاب رسانه استان قم، ضمن گرامیداشت ایام حماسه حسینی و رسالت‌گذاری زینبی، عنوان کرد: حماسه حسینی با همه شکوه و جلال و عظمت خود در عاشورا پدید آمد و رسالت پیام‌رسانی آن به دوش اسرای اهل بیت علیهم‌السلام قرار گرفت و در چنین روزها مشغول این رسالت بزرگ بودند و ما سالروز این حماسه رسالت‌گذاری و پیام رسانی را همانند حماسه خون و شرف و عزت که در عاشورا پدید آمد، گرامی می‌داریم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما هشت دفاع مقدس را حلقه ای از سلسه حلقات حماسه عاشورا می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: امام خمینی(ره) به عنوان شاگرد برجسته مکتب حضرت أباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، خیل عاشقان ولایت و شهادت را رهبری کرد و برای اولین بار در تاریخ ایران جنگی با این عظمت اتفاق افتاد و قطعه ای از کشور به دیگران واگذار نشد.

وی تصریح کرد: به عنوان حق‌گذاری شهدای دفاع مقدس باید به این موضوع توجه کنیم که در برهه‌های مختلف تاریخ معاصر ایران، مناطقی از کشور ایران از جمله افغانستان عراق، بحرین، شط العرب، آذربایجان، منطقه نفت خیز سلیمانیه و غیره واگذار شد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: ملت ایران بدون ادعای ارضی نسبت به این کشورها و با احترام به حق حاکمیت آنان، این صحنه‌های تلخ تاریخی را به همراه قراردادهایی همچون ترکمنچای، گلستان و غیره در ذهن دارد و از یاد نمی‌برد، اما در هشت سال دفاع مقدس، قطعه‌ای از خاک ایران واگذار نشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: هیچ یک از جنگ‌های گذشته به گستردگی جبهه دفاع مقدس نبود، دفاع مقدسی که تمام قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی، مجموعه کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و غیره با ارسال تسلیحات، جبهه بعثی را تقویت می‌کردند و در مقابل ایران بودند، اما ملت ایران با تکیه بر خداوند متعال و با همت جوانان و فداکاری‌های افتخارآفرین و غرورآفرین توانست جبهه جهانی را در برابر اراده فولادین خود به خضوع و خشوع وادار کند.

وی تأکید کرد: امروز آن خون‌های پاک و مقدس شهدا و آن حماسه‌های عزت و شرف را گرامی می‌داریم و از خداوند توفیق می‌خواهیم در این مسیر مقدس که توسط امام حسین علیه‌السلام بنیانگذاری شد، توسط امام خمینی(ره) و شهدا ترسیم و پیموده شد و توسط مقام معظم رهبری نمایندگی می‌شود، حرکت کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پایان اظهار امیدواری کرد که این مجموعه تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و با تعهد جدی به همه آرمان‌های مقدس، وظایف خود را در حوزه‌های دانشی، پژوهشی، تبلیغی و غیره انجام دهد.  

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱