مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

آغاز طلبگی تولدی دوباره است

حجت الاسلام اخوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی با بیان اینکه آغاز طلبگی تولد و زندگی دوباره است، گفت: رسالت طلبگی رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای خدا بر دوش ما گذاشتند، طلبگی شغل نیست بلکه یک وظیفه است و ما در این مسیر مسئولیت‌هایی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر اخوی روز شنبه در نشست توجیهی طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که تالار بیداری اسلامی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به طلاب جدیدالورود و خانواده‌های آنان، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی، عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ما دوست داریم که شیعیان و پیروان ما این صفات را داشته باشند، عاقل، فهمیده و فقیه، حلیم و بردبار و شکیبا باشند، صادق باشند و وفای به عهد داشته باشند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: یکی از فضیلت‌هایی که در روایات برای انسان شمرده شده، اهل علم بودن است و ما این صفت را در دنیای طلبگی مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی تصریح کرد: رسالت طلبگی رسالت سنگینی است که انبیا و اولیای خدا بر دوش ما گذاشتند، طلبگی شغل نیست بلکه یک وظیفه است و ما در این مسیر مسئولیت‌هایی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی به روایتی در باب تحصیل علم اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «من خرج من بیته لیلتمس بابا من العلم لینتفع به و یعلمه غیره کتب الله له بکل خطوة عبادة ألف سنة صیامها و قیامها؛ هر کس از خانه اش بیرون رود تا دانشی یاد گیرد که خود بهره مند شود و به دیگری بیاموزد خدای متعال به هر قدمش ثواب عبادت هزار سال روزه و نماز را به او اعطاء می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه آغاز طلبگی تولد و زندگی دوباره است، تصریح کرد: طلاب در آغاز طلبگی با  فضا و شرایط جدیدی روبرو می‌شوند که باید به شرایط و مسیر آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی خطاب به والدین طلاب، گفت: ما والدین وظیفه داریم که فرزندان خود را درست تربیت کنیم و آنان را به راه راست هدایت کنیم و اگر والدین شرایط مناسبی برای فرزندان خود فراهم نکنند، مورد خشم الهی قرار می‌گیرند.

وی افزود: والدین وظیفه دارند شرایط تحصیل علم، تهذیب و تزکیه نفس، کسب معنویت و اخلاق را برای فرزندان خود فراهم کنند و باعث رشد اخلاقی، اجتماعی، شخصیتی و روانی آنان شوند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: ما والدین برای اینکه وظیفه خود را به درستی انجام دهیم باید به نکاتی توجه کنیم، از جمله علاقه مند به این مسیر باشیم، اگر فرد انگیزه و علاقه داشته باشد، فرزندان خود را به درستی هدایت می‌کند و در این مسیر می‌تواند یاریگر فرزند خود باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی تأکید کرد: در مسیر طلبگی، راه سخت و طولانی در پیش داریم و مشکلات و فراز و نشیب‌های زیادی دارد، بنابراین اگر ما علاقه داشته باشیم، سعه صدر، صبر و حوصله داشته باشیم، فرزندان ما هم صبور خواهند بود.

وی، تعدیل انتظارات را از دیگر وظایف والدین دانست و افزود: فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که خودشان مسیرشان را پیدا کنند، وابسته به والدین، استاد و دیگران نباشند و در حین حمایت‌های عاطفی و مادی به آنان استقلال دهیم.

مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: بانوان طلبه در آینده می‌خواهند مبلغ شوند و رسالت بزرگ تبلیغ دین را به عهده بگیرند، بنابراین والدین باید اقتضائات روحی، روانی، اجتماعی و جوانی فرزندان خود را در نظر بگیرند تا در این مسیر موفق شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی در ادامه به فعالیت‌های مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال 93 تا کنون به صورت رسمی و تخصصی فعالیت دارد و در 10  سطح مختلف در حیطه‌های مشاوره‌های اخلاقی اعتقادی، مشاوره آموزشی و تحصیلی، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، درمانگری اختلالات، روان‌سنجی، آموزش مهارت‌های زندگی، روانپزشکی و مددکاری، آماده خدمت‌رسانی است.

وی اظهار داشت: طلاب و خانواده‌های آنان برای مشاوره به ویژه مشاوره‌های تحصیلی، ازدواج و خانواده می‌توانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند و یا با تماس تلفنی از مشاوره کارشناسان این مرکز بهره مند شوند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱