مراسم بزرگداشت استاد زکی پیهانی در جامعه‌الزهرا برگزار شد

تسلیت

مراسم بزرگداشت استاد زکی پیهانی با حضور خانواده مرحومه، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم بزرگداشت خانم زکی پیهانی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که روز پنجشنبه 31 مرداد دار فانی را وداع گفت، در اداره پاسخ به سؤالات فقه و معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد زکی، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، خانم آذر پیرا استاد این مؤسسه علمی حوزوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: خانم زکی پیهانی سرمایه بزرگی برای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بود و همه لحظات عمر خود را برای کسب علوم و معارف دینی گذاشت.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه استاد زکی همواره در حال فعالیت و پژوهش بود، اظهار داشت: استاد زکی از اساتید پاسخگو در اداره پاسخ به سؤالات فقه و معارف دینی بود که با اخلاص کار می کرد و از عمر خود به درستی بهره برد.

استاد آذرپیرا با اشاره به حضور استاد زکی پیهانی در حج تمتع، تصریح کرد: در روایات آمده، گناهان فرد در مناسک حج آمرزیده می‌شود، به ویژه که ایشان به عنوان معینه در این سفر معنوی حضور داشت.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: استاد زکی تمام وجود خود را به عطر عرفات معطر کرد، خود را به نور صفا مصفا نمود، قلب خود را به آب زمزم جلا داد و در قربانگاه منا از هر چه غیرخدا بود جدا کرد، به مدال «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها» مفتخر گشت و با ولایت رضوی به دیدار حق شتافت.

در این مراسم، استاد وفادار خاطراتی از این استاد مرحوم بیان کرد و در ادامه به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت.

سرکار خانم زکی پیهانی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و از اساتید پاسخگوی مرکز پاسخ به سؤالات فقه و معارف پس از انجام مناسك حج و رسالت خطیر تبلیغیِ حج‌گزاران بیت الله الحرام، در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام به لقاء الله پیوست و موجی از تأثر و تألم را در دل‌های همکاران وشاگردانش برانگیخت.

پیکر پاک این استاد فقه و تفسیر علوم قرآن روز جمعه اول شهریور در قطعه خادمان حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام واقع در بهشت معصومه به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱