فراخوان عضویت در انجمن‌های علمی پژوهشی طلاب اعلام شد

فراخوان انجمن های علمی پژوهشی

فراخوان عضویت در انجمن‌های علمی پژوهشی طلاب در 10 گرایش از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: اداره پشتیبانی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در نظر دارد، به منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش، فراخوان «عضویت در انجمن‌های علمی- پژوهشی» را به اطلاع طلاب برساند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: انجمن‌های علمی پژوهشی این مؤسسه در جهت ارتقای روحیه و بنیه علمی طلاب مستعد و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های گروهی علمی پژوهشی فعالیت می‌کنند.

حقانی تصریح کرد: هدف از ایجاد و فعالیت انجمن‌های علمی پژوهشی، شناسایی استعدادهای علمی و زمینه سازی برای شکوفایی، برانگیختن خلاقیت علمی پژوهشی طلاب و بهره‌مندی از توانایی پژوهشگران در مسیر اهداف ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: تقویت و گسترش روحیه پرسشگری، آزاد اندیشی، نقد و مناظره علمی مبتنی بر آموزه های اسلامی؛ تقویت ارتباط علمی با شخصیت های علمی، محققان حوزه و آثار آنان و همچنین تحکیم پیوندهای علمی پژوهشی جامعه با مراکز پژوهشی و مجامع علمی داخلی و بین‌المللی از دیگر اهداف فعالیت انجمن های علمی پژوهشی است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به گرایش‌های انجمن‌های علمی پژوهشی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و «تفسیر و علوم قرآنی»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فقه و اصول»، «مطالعات زن و خانواده»، «مهدویت»، «فلسفه»، «کلام اسلامی»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تاریخ» و «ادبیات عرب» را از جمله این گرایش ها عنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون انجمن‌های علمی پژوهشی «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه»، «کلام»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فقه و اصول» و «مطالعات زن و خانواده» فعال هستند و معاونت پژوهش در نظر دارد سه انجمن «تبلیغ با گرایش حج»، «تاریخ» و «ادبیات عرب» را در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی کند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به محورهای فعالیت انجمن‌ها، گفت: اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی می توانند در جلسات مناظره و نقد علمی و یا در جلسات هم‌اندیشی، نشست ها و کارگاه‌های تخصصی شرکت کنند، همچنین مقالات و یادداشت‌های خود را جهت چاپ در نشریات و مجلات علمی ارائه دهند.

حقانی افزود: بازدید و اردوهای علمی و مطالعات و پژوهش های علمی از دیگر برنامه‌هایی است که برای اعضای انجمن‌های عملی پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وی به شرایط عضویت و ثبت نام در انجمن های علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در سطح سه و چهار و همچنین طلاب سطح دو ممتاز با معرفی معاونت آموزشی تربیتی می‌توانند برای عضویت در انجمن‌های علمی پژوهشی اقدام کنند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت نام به دفتر انجمن‌های علمی پژوهشی واقع در پژوهشگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32112484 تماس بگیرند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱