۳۱ خرداد، آخرین مهلت ارسال آثار به بیست‌ویکمین همایش کتاب سال حوزه

کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی از آخرین مهلت ارسال آثار به بیست و یکمین همایش ملی کتاب سال حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، دبیر همایش کتاب سال حوزه در گفتگو با خبرنگاران، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه تا 31 خرداد است و ناشران آثار حوزوی و طلاب خواهر و برادر می‌توانند کتاب‌ و پایان‌نامه‌های سطح چهار (دکتری) خود را برای این همایش ارسال کنند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: کتاب‌های چاپ اول طلاب در سال 1397 و یا پایان نامه سطح چهار (دکتری) دفاع شده طلاب در مراکز حوزوی و یا دانشگاهی در سال 1397 قابل ارائه در این همایش خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه شرکت کنندگان در همایش باید حوزوی باشند، گفت: پژوهشگران جهت شرکت در این همایش، پس از ثبت‌نام اینترنتی در سایت همایش به نشانی www.ketabehowzeh.ir و دریافت «کد رهگیری»، دو نسخه از اثر خود را به دبیرخانه همایش به نشانی «قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه » ارسال ‌کنند.

وی تصریح کرد: بخش علمی همایش کار خود را آغاز کرده است و سه نفر از شخصیت‌های کتاب‌شناس، آثار ارسال شده به دبیرخانه را بر اساس موضوعات طبقه بندی می‌کنند.

دبیر کتاب سال حوزه افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه در گروه‌های علمی «تفسیر و علوم قرآن»، «حدیث، درایه و رجال»، «فلسفه»، «کلام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ، سیره و تراجم»، «فقه و اصول»، «کتب مرجع»، «ادبیات و هنر»، «علوم اجتماعی»، «تصحیح و تحقیق»، «ترجمه»، «انقلاب اسلامی»، «اقتصاد»، «حقوق»، «روانشناسی»، «علوم تربیتی»، «علوم سیاسی» و «مدیریت» گونه‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی اضافه کرد: «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی‌اسلامی، «فضای مجازی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)» و «محیط زیست و منابع طبیعی» از جمله محورهای ویژه بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه است.

وی تأکید کرد: این محورها در راستای جهت‌دهی پژوهش‌هاي حوزوي به سوي نيازهاي پژوهشي جامعه از سوی شورای سیاستگذاری همایش اعلام شده است که به آثار برگزیده در هر یک از محورها، امتیاز ویژه ای اختصاص خواهد یافت.

دبیر همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه از سال ۱۳۷۸، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند و کتاب‌هایی که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق و ترجمه شده باشند، در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ketabeHowzeh.ir مراجعه کنند یا با تلفن شماره 02537255890 داخلی 604 تا 605 تماس بگیرند. سامانه پیام کوتاه 100007020 نیز پاسخگوی سؤالات نویسندگان و پژوهشگران است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱