به همت اداره قرآن و حدیث و در حاشیه برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛

محفل انس با قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی برگزار شد

نمایشگاه قرآن-نشست قرآنی 4

محفل انس با قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دعوت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و به همت اداره قرآن و حدیث اداره کل امور تربیتی در محفل قرآنی امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب شرکت کردند.

در این مراسم، 40 بانوی غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از 10 کشور جهان حضور داشتند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای نیل به اهداف خود در مسیر تحقق وحدت جامعه مسلمین، هر ساله برنامه محفل انس با قرآن را با دعوت از مسلمانانی از کشورهای اسلامی از نهادها و مؤسسات مختلف برگزار می کند.

امسال نیز بنا به این سنت هرساله، از طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای شرکت در این مراسم دعوت شد که از 10 کشور اسلامی در این محفل نورانی شرکت کردند و به ارائه شرح اجمالی اقدامات خود حول محور قرآن کریم در کشورهایشان پرداختند.

خانم دکتر شریعتی مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از جمله سخنرانان این مراسم بود که به خیرمقدم حضار پرداخت و در زمینه رشد فرهنگ قرآنی سخن گفت.

همچنین ایراد بیانات شیوای آقای دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های این محفل نورانی بود.

دکتر فقهی زاده پس از خیرمقدم به طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، با گرامیداشت یاد و نام معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، حضور طلابی از اقصی نقاط جهان در ایران و قم به عنوان سفیران هدایت را حاصل اندیشه‌های والا و الهی حضرت امام(ره) دانست و به ذکر خاطراتی از نفوذ آرمان‌های والای ایشان در میان مسئولان بلندپایه کشورهای مسلمان و غیرمسلمان پرداخت.

در ادامه این جلسه ونشست قرآنی، خانم طباطبایی مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن تقدیر و تشکر از مجمع تقریب مذاهب به بیان ظرفیت بالای طلاب غیر ایرانی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و به آثار و برکات فارغ‌التحصیلان این حوزه علمیه، به عنوان بزرگترین حوزه خواهران در سطح بین‌المللی توجه داد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به تبیین گزیده ای از فعالیت‌های قرآنی و حدیثی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پرداخت.

طباطبایی با بیان اینکه قرآن کریم محور وحدت مسلمانان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به عنوان ربیع‌القرآن فرصت مغتنمی است تا مسلمانان به عنوان ملت واحده حول این محور مقدس گرد هم آیند و از پرتوی نورانی آن، درس‌های اعتلای اسلام ناب محمدی را یادآوری کنند.

در ادامه، چند تن از طلاب کشورهای هندوستان، پاکستان و ساحل عاج برنامه‌های قرآنی در کشورهای خود را تبیین وبه فعالیت‌های مبلغان و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در بهبود این وضعیت اشاره کردند.

در پایان این جلسه نورانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن صادقی، یکی از اساتید گروه تفسیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به بیان جایگاه قرآن کریم پرداخته و طلاب را به شکر این نعمت دعوت کرد.  

در پایان این جلسه از طرف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هدایایی به شرکت کنندگان اهدا شد و پس از اقامه نماز جماعت همه در ضیافت افطاری که از طرف میزبان جلسه تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

طلاب غیرایرانی در حاشیه شرکت در این محفل قرآنی، از بخش‌های مختلف بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید و در مسابقه ضیافت اندیشه در غرفه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شرکت کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱