از سوی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح؛

کارگاه سه روزه «نگرشی نو و کاربردی به امر به معروف و نهی از منکر» برگزار شد

کارگاه امربه معروف

کارگاه نگرشی نو و کاربردی به امر به معروف و نهی از منکر با حضور طلاب مدرسه علمیه نیمه وقت صبح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، کارگاه سه روزه «نگرشی نو و کاربردی به امر به معروف و نهی از منکر» از سوی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح و با تدریس سرکار خانم مؤمنی، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

سرکار خانم مؤمنی، از اساتید جامعه الزهرا(س) به بیان راهکارهای عملی امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گام اول در امر به معروف و نهی از منکر را علم به تفاسیر آیات و احکام امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه گام دوم، شناخت معارف و نواهی است، موضوع نواهی را فراتر از بحث حجاب معرفی و تأکید کرد: باید تمام واجبات در جامعه امر شود و از تمام محرمات در جامعه نهی گردد.

مؤمنی در ادامه به مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: آمر به معروف در مرحله اول باید شخصیت و کرامت انسانی فرد خاطی را حفظ کند و بداند فرد خاطی بنده خداوند است و فقط عمل او بد است نه خود او.

وی ادامه داد: در مرحله دوم باید اعتماد فرد مقابل جذب شود؛ مرحله سوم نرم بودن زبان آمر به معروف و مرحله چهارم رعایت ادب در برخورد با فرد خاطی است؛ همچنین مرحله پنجم صبور بودن و مرحله ششم احترام به عقاید فرد مقابل است.

استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه کارگاه، روش های جذاب سازی تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و گفت: بیش از صد روش برای جذاب کردن امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد از جمله: ارتباط دوستانه، لبخند زدن، بیان آثار گناه، بیان وعده های خداوند در قرآن، شیوه های مجازی، بیان ضرب المثل و شعر و... .

مؤمنی، صبر واخلاق را دو شرط مهم و اساسی فرد آمر و ناهی دانست و تأکید کرد: بدون داشتن این دو صفت این واجب الهی نتیجه نخواهد داد.

در این کارگاه طلاب به مباحثه و انتقال تجربیات خود پرداختند و راهکارهای متفاوت انجام این فریضه الهی را به یکدیگر منتقل کردند و مقرر شد اعضای گروه با یکدیگر در ارتباط بوده و راهکارهای جدید استاد را دریافت کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱