مدیر جامعه الزهرا(س) در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی:

آینده جامعه الزهرا(س) به دست شما بانوان طلبه است/ از هر ایده نویی در رویداد حمایت خواهیم کرد

برقعی 2

خانم برقعی با بیان اینکه رویدادها کمک می‌کنند که در مسیر تربیت بانوان تراز انقلاب و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی گام برداریم، گفت: آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دست شما بانوان طلبه است و ما از هر ایده نویی در رویداد حمایت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم اختتامیه رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور اساتید، داوران و شرکت کنندگان در رویداد آموزشی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل بیت علیهم‌السلام حضرت معصومه علیهاالسلام و با بیان اینکه قبل از تولد حضرت معصومه علیهاالسلام بشارت حضور ایشان را در قم دادند، عنوان کرد: بسیار خرسندم که در این روز مبارک در خدمت افرادی هستم که در خانه‌ای که منتسب به حضرت زهرا علیهاالسلام است، به خدمت مشغول هستند.

امروز مسئولیت سنگینی به عهده داریم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه حضور و خدمت در این خانه را برای همه سعادت می‌دانم، افزود: از زمان صدر اسلام تا کنون زحمات زیادی کشیده شده و خون‌های زیادی ریخته شده تا معارف دین و اهل بیت علیهم‌السلام به دست ما برسد.

وی ادامه داد: ، حضرت معصومه علیهاالسلام با مشکلات و خطرات بسیار این مسیر را طی کردند تا نشان دهند ولایت جای دیگر است. علمای ما چه شب‌ها تا به صبح بیدار ماندند و طعنه‌ها را پذیبرفتند تا این معارف به دست ما برسد.

برقعی با طرح این پرسش که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه بانوان در سراسر جهان امروز چه وظیفه دارد و در این پیچ تاریخی به کجا می‌رود؟، به پیروزی انقلاب اسلامی و زحماتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی کشیده شد و خون‌های شهدای انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش ما است، عمر ما گذشته اما در این حوزه علمیه مبارکه به جوانان امید داریم.

طلاب حوزه‌های علمیه باید مطالبه گری صحیح، منطقی و معقول داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: از روز اول که مسئولیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را به عهده گرفتم، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، باید جامعه ای مطالبه گر داشته باشیم، اما مطالبه گری صحیح، منطقی و معقول و این باید از حوزه‌های علمیه شروع شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما باید در حوزه‌های علمیه به جوانان یاد دهیم چگونه مطالبه گری کنند و مطالبه گری درست چگونه است، لذا در ابتدا پویش «اگر من مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بودم...» راه اندازی شد، پس از پویش آیدی سلام مدیر به نشانی @salammodier در پیام رسان ایتا راه اندازی شد تا پیشنهاد و انتقادات و نظرات مخاطبان را دریافت کنیم.

برقعی بیان داشت: یکی از برنامه‌ها که برای مطالبه گری تدارک دیده شده، برگزاری رویدادهای فصلی است که در دستور کار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها قرار گرفته است.

وی افزود: رویدادها در سه محور پیش رویداد، رویداد و پسارویداد برگزار می‌شود تا بانوان طلبه مطالبه گری و کار جمعی و گروهی را بیاموزند، سناریوهای مختلف علمی و عملی را در رویداد بنویسند و عمل کنند؛ اما مهم پسا رویداد است.

نتایج رویدادها در پسارویداد مشخص خواهد شد/ رویدادها کمک می‌کنند که در مسیر تربیت بانوان تراز انقلاب و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی گام برداریم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه نتایج رویداد در پسارویداد مشخص خواهد شد، عنوان کرد: ما در پسارویداد خواهیم دید بانوان چگونه با نقدهای عالمانه و رهنمودهای اساتید پیشنهادات خود را ارائه می‌دهند.

برقعی تصریح کرد: این رویدادها به ما کمک می‌کند که در مسیر تربیت بانوان تراز انقلاب و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی قدم برداریم، اما کار هیچ گاه به سادگی انجام نمی‌گیرد. همه ما باید مشکلات و مصیبت‌ها را به تن بپذیریم و به استقبال آن برویم زیرا اهداف بزرگی در نظر داریم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به آسانی  به دست ما نرسیده است، 4 هزار شهید روحانی به انقلاب تقدیم شد، اما آیا امروز که در کوچه و خیابان قدم می‌زنیم، آثار خون شهدا را می‌بینیم و همان است که شهدای ما می‌خواستند و روحانیت برای آن قیام کرد؟.

اگر امروز محکم نایستیم و تصمیم نگیریم، دشمنان برای ما تصمیم خواهند گرفت/ رهبر انقلاب مدظله العالی کاملا نقشه راه را برای ما ترسیم کردند 

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: متأسفانه ما هنوز نتوانستیم آنچه لایق انقلاب اسلامی است، تحویل دهیم، ما باید مشکل را بررسی کنیم، ما در پیچ تاریخی سختی قرار گرفتیم و گذر از این پیچ تاریخی به دست همه شما است که سالم عبور خواهیم کرد یا نه.

برقعی تصریح کرد: اگر امروز محکم نایستیم و تصمیم نگیریم و اراده نکنیم، دشمنان برای ما تصمیم خواهند گرفت و آنها ما را به سویی خواهند برد که خود اراده کردند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی کاملا نقشه راه را برای ما ترسیم کردند  و ما باید بر اساس این نقشه راه عمل کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: روزها وقت گذاشتید تا این رویداد برگزار شود،  اما پسارویداد بسیار مهم است، زیرا نتایج رویداد در پسارویداد مشخص می‌شود.

برقعی افزود: همه افرادی که به رویداد لبیک گفتند از جمله اساتید، طلاب و مسئولان آموزشی که فعالانه حضور پیدا کردند و ایده دادند، وقتی این ایده‌ها کامل شد و در پسارویداد به نتیجه رسید، سرلوحه ما قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اساتید و طلاب که در متن کار هستند آسیب‌ها را بیشتر رصد کردند که می‌توانند در این مسیر همراه باشند تا نقاط مثبت تقویت و نقاط منفی رفع شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه شما طلاب جوان امیدهای انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هستید، گفت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی از شما مطالبه گری می‌خواهند و از شما می‌خواهند که زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشید و فرمودند که می‌توانید. آثار وجود ما و تأثیراتی که ما در یک نظام آموزشی و پژوهشی می‌گذاریم باقی خواهد ماند و ما در زندگی ابدی بهره خواهیم برد.

آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دست شما بانوان طلبه است/ از هر ایده نویی در رویداد حمایت خواهیم کرد

برقعی اظهار امیدواری کرد که با کوشش و تلاش بتوانیم جامعه الزهرایی بسازیم که در آن نیروهایی پرورش پیدا می‌کنند که می‌توانند حامل معارف اسلامی باشند و می‌توانند این معارف را به درستی از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند.

وی تصریح کرد: امروز که در مسیر طلبگی قرار گرفتیم، آینده خود را به درستی رقم بزنیم. آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دست شما بانوان طلبه است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: ما در این رویداد از هر ایده نویی حمایت خواهیم کرد و هر ایده ای که قابلیت عمل داشته باشیم پذیرا خواهیم بود. دست به دست هم دهیم با پرورش بانوانی که قرار است جامعه را از این پیچ تاریخی عبور دهند در این راه تلاش کنیم و با شبکه سازی معنادار فعالیت‌های خود را هم افزایی کنیم و بتوانیم به نتیجه برسانیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱