پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) در همایش بین المللی دکترین مهدویت:

نخبگان حوزوی جامعه هدف فرقه یمانی هستند

دکترین مهدویت

پژوهشگر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: فرقه یمانی به دنبال جذب نخبگان و طلاب جوانی است که از نظر حدیث‌شناسی دچار ضعف هستند تا از آنها برای تبلیغ خود استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، فاطمه مرضیه حسینی کاشانی در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» که در نوبت عصر برگزار شد، در مقاله‌ای با عنوان «بررسی روایات مورد استناد احمد اسماعیل در رد ادعای مهدی اول بودن او» اظهار کرد: احمد اسماعیل خود را مهدی اول معرفی می‌کند و در برخی روایات آمده که 12 مهدی وجود دارد به این ترتیب او خود را سر سلسله این مهدیان می‌داند.

پژوهشگر و طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: طرفداران احمد اسماعیل به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند و پاسخ شبهات پیرامون او و ادعایش را به سرعت ارائه می‌کنند.

این محقق علوم دینی با بیان اینکه آیات قرآن، روایات اهل بیت، خواب و استخاره از جمله مستندات احمد اسماعیل هستند گفت: جامعه هدف جریان اسماعیل، نخبگان و طلاب جوان هستند و گروه علمی که او را پشتبیانی می‌کنند، از ضعف طلاب در زمینه حدیث استفاده می‌کنند در واقع آنها قصد دارند از ظرفیت تبلیغی طلاب شیعه استفاده کنند.

حسینی کاشانی ادامه داد: انواعی از روایات مورد استناد فرقه یمانی هستند که بر صفات ظاهری، ظهور اثنی عشر و قیام مهدوی دلالت دارند؛ احمد اسماعیل و پیروانش می‌گویند دو نام برای قائم ذکر شده که شامل محمد و احمد است و هر یک، شخصی متفاوتند همچنین به صفات ظاهری ذکر شده هم می‌پردازند و به این ترتیب 12 مهدی را بر می‌شمارند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱