ضرورت مشارکت همگانی برای رفع مشکل سیل‌زدگان

مدنی

مدیرجامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی برای رفع مشکل سیل‌زدگان گفت: مهم این است که همه احساس کنیم خانه خودمان را آب گرفته و عزیزانمان دچار مشکل شده‌اند.

مدیرجامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی برای رفع مشکل سیل‌زدگان گفت: مهم این است که همه احساس کنیم خانه خودمان را آب گرفته و عزیزانمان دچار مشکل شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در دیدار نوروزی با کارکنان بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه امسال به دلیل تقارن با ایام البیض ماه رجب و ولادت مولی الموحدین علیه‌السلام، سال پرخیر و برکتی است گفت: همچنین در ابتدای این سال با بارندگی‌های گسترده، نزولات آسمانی و رحمت الهی مواجه شدیم که نشانه‌ای از خیر و برکت است.

وی افزود: در ایامی که بنده نماینده مجلس بودم در منطقه خراسان جنوبی، اداره جهاد کشاورزی برای حدود 100 روستا با تانکر آبرسانی می‌کرد تا مردم آب شرب داشته باشند، امروز مردم آن منطقه ارزش هر قطره از این باران‌ها را می‌دانند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به راه افتادن سیل در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: وقوع سیل از جانب خدا نیست بلکه ما هستیم که با دستکاری در طبیعت، ساختمان‌سازی و جاده‌سازی در بستر رودخانه‌ها موجب سیل می‌شویم، این مشکل ناشی از عملکرد ضعیف و نادرست ماست که رحمت الهی تبدیل به سیل ویرانگر می‌شود.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت سیل‌زدگان همه باید به صحنه بیایند و کمک کنند. بر اساس گزارش‌ها حجم خسارت‌های به بار آمده بسیار بالاست و شاید کمک‌های مردمی نتواند درصدی از این خسارت‌ها را هم جبران کند ولی مهم این است که همه احساس کنیم که خانه خودمان را آب گرفته و عزیزانمان دچار مشکل شده‌اند. همه باید این احساس مشارکت را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر ضابطه‌مندی و رعایت مقررات و قوانین اداری و کاری گفت: من هر روز نامه‌های بسیاری را پاسخ می‌دهم که در همه آنها تاکید دارم با رعایت قانون و مقررات مشکل افراد حل شود. اما از سوی دیگر خود قانون هم نوعی نرمی و انعطاف دارد. خشک برخورد کردن با قانون یک چیز است رعایت نکردن آن چیز دیگری است. به عنوان مثال اگر من مراجعه کننده‌ای داشتم که کارش به من ربطی نداشته باشد از نظر قانونی می‌توانم به او بگویم به من ربطی ندارد، ولی اگر راهنمایی‌اش کردم که کجا برود تا مشکلش حل شود؛ این قانون نیست، ولی خلاف قانون هم نیست. بنابراین باید سعی کنیم امور را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی درونی در همه واحدها اظهار داشت: یک سری برنامه‌های مرتبط با بودجه به صورت سالانه به همه واحدها ابلاغ می‌شود منتها واحدها برای چگونگی تحقق آن باید برنامه‌ریزی درونی داشته باشد. این مساله باعث افزایش بهره‌وری، استفاده مناسب از نیروها و رفع ضعف‌ها می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان تاکید کرد: باید در همه حال متوجه باشیم که خداوند ناظر و حاضر بر اعمال ماست و امسال هم مانند سال گذشته با سرعت خواهد گذشت و آنچه می‌ماند عملکرد ماست.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱