آیین بیست و پنجمین سالگرد تأسیس جامعه‌الزهرا(س) لکهنو هند برگزار شد

هند

آیین بیست و پنجمین سالگرد تأسیس جامعه‌الزهرا(س) لکهنو با حضور مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و نماینده ولی فقیه در هند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همزمان با گردهمایی دانش‌آموختگان هند در لکهنو، بیست و پنجمین سالگرد تأسیس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شهر لکهنو با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گرامی داشته شد.

در این مراسم که در حاشیه گردهمایی دانش آموختگان هند و به مناسبت حضور هیئت اعزامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به سخنرانی پرداخت.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم از سه شجره به نام‌های شجره طیبه، شجره خبیثه و شجره الزقوم یاد می‌کند که اعمال ما می‌تواند تجلی یکی از این شجره‌ها باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: تفاوت شجر با چوب این است که شجر رشد و نمو دارد؛ گاهی شجر زقوم رشد و نمو می‌کند،  بذر می‌دهد و از این بذر مجددا شجر دیگری به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: آنچه به زبان می‌آوریم مستند به وحی و انبیا باشد در غیراین صورت ممکن است به شجره زقوم تبدیل شود.

در ادامه این مراسم، یکی از کارمندان مدرسه علمیه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام لکهنو، گزارشی از فعالیت‌های 25 ساله این مدرسه ارائه کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منظرصادق صاحب نیز درباره مولانا حیدر مهدی زیدی مؤسس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام لکهنو مطالبی بیان کرد.

سخنرانی سیدحسین مرتضی مدرس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام لکهنو از دیگر برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین سپس دکتر عازمی اشعاری را به زبان اردو در مدح فراگیری علم و دانش بیان کرد.

سخنران پایانی برنامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند بود.

گفتنی است؛ جامعه‌الزهرا علیهاالسلام لکهنو در هند با مدیریت خانم رباب زیدی از دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قم 25 سال پیش توسط همسر ایشان، مولانا سیدحیدر مهدی زیدی تأسیس شد.

این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز علمی حوزوی خواهران در هند هر ساله پذیرای خیل خواهران مشتاق به تحصیل علوم دینی در هند به صورت شبانه روزی و نیمه وقت است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱