مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث تصریح کرد:

پاسدار مسئولیت‌های سنگین طلبگی باشیم

فتح الله زاده

فتح الله زاده گفت: همه ما بر سر سفره پربرکت حضرت صدیقه کبری(سلام‌الله‌علیها) حلقه زدیم تا پاسدار مسئولیت‌های سنگین طلبگی خود باشیم و بی وقفه و متعهدانه در گسترش علوم آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم قسم شویم که فردا دیر است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم فتح الله زاده روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی سطح چهار مرکز تخصصی قرآن و حدیث که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، با ارائه گزارشی از برنامه سطح چهار در مرکز تخصصی قرآن و حدیث پرداخت.

مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث اظهار داشت: پس از سپری شدن زمان طولانی از آغاز دوره آموزشی سطح سه در سال 1373 و به دنبال شور و اشتیاق و مصر بودن بانوان طلبه جهت بهره گیری از محضر قرآن شریف و ارتقای سطح علمی، به یاری خداوند متعال و پیگیری مجدانه مسئولان، اولین دوره آموزشی سطح چهار بانوان طلبه در رشته تفسیر قرآن کریم در سال 1393 راه اندازی شد.

فتح الله زاده افزود: در این دوره 28 نفر از بانوان متقاضی که عمدتا فارغ التحصیلان همین مجموعه بودند و در عرصه تدریس در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دانشگاه و یا آموزش و پرورش مشغول بودند در دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن کریم پس از شرکت در آزمون کتبی(تخصصی) و مصاحبه علمی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: این گروه از بانوان طلبه که متشکل از طلاب مقیم و غیر مقیم قم هستند، با تحمل مشکلات و سختی‌های فراوان بر آموزه‌های دینی و معرفتی خود افزودند، به طوریکه بارها اساتید مجرب و متخصص این دوره، از سطح علمی بانوان طلبه اظهار رضایت داشته و تلاش آنها را ستودند.

مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث ادامه داد: بانوان طلبه پس از طی سه سال دوره آموزشی و پژوهشی در نیمسال اول سال تحصیلی 96، موفق به شرکت در آزمون جامع شدند و در حال حاضر، با اعلام نتایج آزمون جامع به تدوین و نگارش رساله علمی خود اشتغال دارند.

فتح الله زاده بیان داشت: بدیهی است تلاش‌های پرثمر گروه علمی، به ویژه حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن در دعوت از اساتید مجرب، تعیین سرفصل دروس و دقت در جزئیات برنامه آموزشی و شکوفایی این مقطع تحصیلی بسیار تأثیرگذار بوده که ضمن این که هماهنگی در مرکز تخصصی قرآن و حدیث در فرایند اجرایی امور از ظرفیت بسیار عالی برخوردار بود که بنده به نوبه خود مراتب سپاسگزاری را اعلام می‌دارم.

وی تأکید کرد: در حقیقت همه ما بر سر سفره پربرکت حضرت صدیقه کبری(سلام‌الله‌علیها) حلقه زدیم تا اولا پاسدار مسئولیت‌های سنگین طلبگی خود باشیم و ثانیا بی‌وقفه و متعهدانه در گسترش علوم آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم قسم شویم که فردا دیر است.

مدیر مرکز تخصصی قرآن و حدیث با اشاره به ماه پربرکت حضرت نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ضمن آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستار شد و از تلاش‌های علمی و پژوهشی خواهران طلبه این دوره قدردانی کرد.

فتح الله زاده در پایان با اشاره به برگزیدگان و ممتازان این دوره، یادآور شد: تفاوت نمرات طلاب این دوره بسیار اندک بود، اما ناگزیر اسامی 6 نفر از ممتازان این دوره جهت تجلیل معرفی می‌شوند؛ همچنین نمایندگان کلاسی این دوره زحمات بسیاری در طی سه سال گذشته متحمل شدند که از آنان نیز قدردانی می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱