به مناسبت هفته پژوهش؛

نشست صمیمی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا با اساتید و پژوهشگران برگزار شد

نشست معاون پژوهش با اساتید و پژوهشگران

نشست صمیمی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اساتید دوره‌ها، کادر علمی، پژوهشگران و اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، نشست صمیمی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اساتید دوره‌ها، کادر علمی، پژوهشگران و اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی روز یکشنبه ۲۵ آذر  در سالن جلسات طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه، پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سرکار خانم حقانی به ارائه گزارشی از دستاوردها و عملکرد پژوهشگاه در سال گذشته پرداخت.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام پس از بیان بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این معاونت اعم از تعداد انجمن‌ها، نشریه‌ها، کرسی‌های برگزار شده، تعداد شرکت‌کنندگان در طرح تربیت مترجم و غیره گفت: در حال پیگیری جهت دریافت مجوز برای پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام هستیم و از پژوهشگران دعوت می‌کنیم رزومه‌های پژوهشی خود را ارائه دهند تا کادر علمی از بین  پژوهشگران این مؤسسه انتخاب شوند.

حقانی همچنین از چاپ اولین نشریه علمی- پژوهشی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با عنوان دوفصلنامه مطالعات زن و خانواده خبر داد و آماری از عناوین کتاب‌های چاپ شده، وضعیت کتب سفارشی و آثار چاپ شده پژوهشگران ارائه کرد.

وی در ادامه به حضور و مشارکت معاونت پژوهش در نمایشگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه لبنان، نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و نمایشگاه دستاورد‌های علمی واحد‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه با عنوان نمایشگاه «مشکات 5» حضور فعال داشته است.

معاون پژوهش تصریح کرد: از فعالیت‌های دیگر پژوهشگاه، اطلاع‌رسانی، حمایت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت حضور در همایش‌ها و جشنواره‌ها است؛ چنانچه طلاب و پژوهشگران با حمایت و همکاری این معاونت توانسته‌اند مقالات خود را به همایش‌هاى علمی پژوهشی از جمله کنگره بانو امین، همایش اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، حیات طیبه و غیره که در پایگاه‌هاى ISC نمایه می‌شوند، ارائه کنند.

حقانی، از جمله فعالیت‌های در دست اقدام پژوهشگاه را، پیگیری برقراری تعامل با مرکز استعدادهای برتر و ضرورت شناسایی پژوهشگران در این عرصه دانست و گفت: افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند رزومه‌هاى علمی خود را ارائه دهند تا از حمایت‌های این مرکز بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه پس از طرح سؤالات و پاسخگویی، تعدادی از اعضای تربیت پژوهشگر و فعالان انجمن‌های علمی پژوهشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است؛ امسال جشنواره بانو امین همزمان با همایش کتاب سال بانوان در ایام ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود و از پژوهشگران تجلیل به عمل خواهد آمد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱