اجرایی شدن مصوبه صدور مدرک تحصیلی مستقل برای فارغ‌التحصیلان جامعه‌الزهرا

غلامرضاپور

با تصویب مستقل شدن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در اعطای مدرک تحصیلی حوزوی در شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، کار صدور مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان پس از 4 سال وقفه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، رمضان غلامرضاپور، مدیرکل واحدها و خدمات آموزشی در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اجرایی شدن مصوبه استقلال مدارک تحصیلی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: مدارک تحصیلی طلاب خواهر از بدو تاسیس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سال 1364 تاکنون فراز و نشیب‌هایی داشته است؛ بدین صورت که تا سال 1380 این مرکز علمی به صورت مستقل و با مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور در بخش طلاب ایرانی و غیرایرانی مدرک سطح یک تا 4 اعطا می‌کرد که این مدارک تنها مزایای استخدامی داشت.

وی ادامه داد: از سال 1380 بر اساس مصوبه 368 و 502 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز اعطای مدرک علمی خواهران طلبه به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران واگذار شد، از این رو فارغ‌التحصیلان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تعامل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و بر اساس مصوبه فوق دانشنامه علمی دریافت می‌کردند.

غلامرضاپور افزود: تفاوت مدرک جدید با مدرک قبلی در این بود که علاوه بر مزایای استخدامی، بعد علمی نیز داشت و فارغ‌التحصیلانی که این مدرک را داشتند بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توانستند در مراکز دانشگاهی نیز ادامه تحصیل دهند. البته شورای عالی حوزه‌های علمیه در مصوبه‌ای، تبدیل مدارک قبل از سال 1380 به مدارک جدید را اجازه داد و بسیاری از طلابی که قصد ادامه تحصیل در مراکز دانشگاهی را داشتند مدرک جدید اخذ کردند.

مدیرکل واحدها و خدمات آموزشی با اشاره به تاکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر استقلال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ابعاد مختلف گفت: در همین راستا از سال 1393 تصمیم بر این شد تا استقلال مدرک علمی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در سطوح مختلف پیگیری و مجوزهای لازم برای آن اخذ شود، از این رو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، هیات امنا، مدیر سابق و مدیر فعلی جامعه الزهرا علیهاالسلام تلاش‌های بسیاری انجام دادند تا سرانجام این مساله به ثمر نشست و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای فارغ التحصیلان سطوح مختلف دانشنامه علمی صادر می‌کند و اعتبار آن بر اساس مصوبات 368 و 502 شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون روند صدور مدارک تحصیلی با امضای مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و معاون آموزشی تربیتی این مرکز علمی برای کسانی که نیاز فوری و ضروری به مدرک تحصیلی دارند آغاز شده است و هدف ما این است تا با تلاش مضاعف، وقفه‌ای که از سال 93 تاکنون در صدور مدرک افتاده بود مرتفع و برای همه فارغ‌التحصیلان مدرک علمی صادر شود.

غلامرضاپور در پایان بیان داشت: به طلاب بین‌الملل به دلیل اقتضائاتی که دارند هم مدرک حوزوی اعطا می‌شود و هم مدرک وزارت علوم که در این بخش، با همکاری جامعه المصطفی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد برای آنها صادر می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱