تشریح فعالیت‌های اداره مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

شریفی 2

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به تشریح مهم ترین فعالیت‌های اداره مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: اداره مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی – تبلیغی از ابتدای فعالیت‌های اداره در راستای سیاست‌های کلان ابلاغی و همکاری‌های سازمانی و فراسازمانی؛ ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سازی، نیازسنجی، برنامه‌ریزی، ساماندهی، نظارت و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی تبلیغی را در دستور کار قرار داده و با برگزاری جلسات تخصصی، اهتمام ویژه به این امور داشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی با اشاره به اساسنامه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: هویت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نهادی علمی حوزوی است و ناظر به این هویت، نیاز است فعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی جامعه در سطح ملی و فراملی اثرگذار باشد، لذا بر این اساس ، خوانش اسناد بالادستی نظام از مجمع تشخیص مصلحت نظام تا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در برنامه‌ریزی فرهنگی – تبلیغی تاثیرگذار بودند، با حضور 5 صاحب‌نظر حوزه‌های تخصصی فرهنگ و تبلیغ مورد مطالعه قرار گرفته است.

شریفی با بیان اینکه اظهار نظر پیرامون اسناد بالادستی فرهنگی از فعالیت‌های مهم این اداره است، گفت: این اداره با تدوین بسته‌های سیاستی در عرصه‌های مختلف فرهنگ و تبلیغ سعی در برنامه‌ریزی دقیق دارد.

وی ادامه داد: برگزاری 250 نفر ساعت، جلسات برنامه‌ریزی با حضور مدیران ارشد و میانی در کارنامه فعالیت‌های این اداره در طول شش ماهه سال 1403 است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به طرح ایجاد گروه‌های تمدن سازی که توسط اداره مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی تبلیغی تدوین شده است، افزود: نیاز است طلاب با نقاط تاثیرگذار تمدنی و بحران‌زای گفتمان انقلاب اسلامی آشنا شده و با مطالعات فوق پیشرفته به طراحی نقشه راه مواجهه بپردازند و راهبردهای خود را در طراحی خود مطلوب و جامعه مطلوب ترسیم نمایند. البته ترسیم نقشه راه تمدنی در حوزه علمیه به عهده دستگاه فقاهت است و اشاعه گفتمان تفقه در دین از اسلوب مهم برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی و تبلیغی است.

شریفی در ادامه اعلام کرد: رویکرد کارگروه‌های تمدنی شامل آموزش تخصصی اعضای کارگروه‌ها در راستای مطالعات تمدنی، انتقال آموزه‌ها به مخاطبین تخصصی عرصه فرهنگ و تبلیغ، ترجمه و تدوین آثار تمدنی عرصه فرهنگ و تبلیغ، مطالعات استراتژی‌های تاثیرگذار بین المللی حوزه تمدن دینی با همکاری با دیگر سازمان‌های داخلی و بین‌المللی فعال در عرصه فرهنگ و تبلیغ می‌شود.

وی بیان داشت: در موضوع برنامه ریزی، آنچه مهم است شناخت وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب و تنظیم حرکت از وضع موجود به مطلوب است. شناسایی اقدامات مورد نیاز، پیاده سازی آنها، اندازه‌گیری پیشرفت کار و مداومت تا رسیدن به هدف، از اجزای داخلی هر برنامه است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه از جمله فعالیت‌های در دست اقدام، طراحی و پیاده‌سازی کارپوشه عرصه فرهنگ و تبلیغ است، اشاره کرد: ابزار مهم در حوزه شناسایی، جذب، توانمندسازی، هدایت و حمایت کارپوشه برای معرفی و ارتباط با مخاطبان در زمینه ارتباط مفهومی حائز اهمیت است.

شریفی تصریح کرد: هدف اصلی کارپوشه، ارائه نمایش جامع از تمام فعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی یک طلبه در راستای اجرای کارورزی در یک نگاه است و با اجراسازی کارپوشه، طلبه می‌تواند سیر حرکتی خود را کاملا ملاحظه کند.

وی در پایان، تأکید کرد: هر امر تحولی در چارچوب دقیق مطالعه و برنامه ریزی قابل پیاده سازی است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵