برگزاری نشست توجیهی طلاب جدیدالورود نیمسال اول تحصیلی 1404-1403 مدرسه علمیه مومنات

خانم رهبرپور

نشست توجیهی طلاب جدید الورود مدرسه علمیه مومنات جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست توجیهی طلاب جدید الورود مدرسه علمیه مومنات با حضور طلاب نیمه وقت، تمام وقت روزانه و تمام وقت خوابگاهی روز یکشنبه اول مهر 1403 در سالن اجتماعات زیر زمین ساختمان شهید بهشتی ره برگزار شد.

این نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و امام جعفر صادق علیه السلام آغاز شد و در ادامه برنامه، طلاب از بیانات سرکار خانم طاهره رهبرپور مدیر مدرسه علمیه مومنات بهره‌مند شدند.

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گفتگوی صمیمی با طلاب ورودی جدید ضمن خیر مقدم به طلاب جهت ورود به فضای دینی جامعه الزهرا سلام الله علیها و تبریک میلاد نبی اکرم صلوات الله علیه بیان داشت: حضرت امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین؛ وقتی که خداوند خیر بنده ای را خواهد او را در مسیر فهم دین قرار می دهد»؛ لذا شما که در این مسیر قرار گرفته اید خدای متعال قطعا خیر شما را اراده کرده است.

طلاب دارای هدف، پشتکار و چشم انداز عالی باشند

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات یادآور شد: بانوان طلبه با پشتکار، انگیزه قوی و برنامه ریزی دقیق ،چشم انداز مشخص و عالی برای خود ترسیم کنند، برای رسیدن به این چشم انداز، مطالعه و برنامه‌ریزی صحیح نیاز است تا بتوانند اهداف علمی، فرهنگی و پژوهشی خود را محقق سازند.

وی افزود: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام فرمودند: «قدر الرجل علی قدر همته؛ ارزش مرد به اندازه همت اوست . طلاب همت خود را زیاد کنند تا به امید خدا منزلت خود را افزایش دهند».

رهبرپور توصیه کرد: طلاب این توفیق را دارند که در آینده طبیب روح مردم و جامعه شوند. افرادی که در اجتماع امروزی با چالش‌های زیادی روبرو هستند. مسائل و مشکلات اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی جوان‌ها را به سوی خود می‌کشاند، لذا سعی شود با  دست پر طبابتی که در اختیار تک تک  طلاب قرار گرفته به نحو احسنت انجام گیرد.

لزوم توجه طلاب به مسائل آموزشی و آیین نامه

رهبرپور در ادامه، به بیان نکات آموزشی پرداخت و بیان داشت: همانطور که مطلع هستید واحد آموزش گسترده است و طلاب از ابتدای تحصیل تا زمان فارغ التحصیلی با قسمت‌های مختلف ارتباط دارند. موارد مورد نیازآموزشی و آیین نامه، به صورت اطلاعیه در سایت و کانال اختصاصی مدرسه در پیام رسان ایتا بارگذاری می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات یادآور شد: غالبا طلابی که نسبت به اطلاعیه‌ها بی‌توجه هستند در طول سال تحصیل دچار مشکل شده و از زمان بندی امور آموزشی جا می‌مانند؛ بنابراین طلاب در کانال بخش آموزش به نشانی https://eitaa.com/momenat_jz عضو شوند تا با مسائل آموزشی و آیین نامه آشنا شوند.

وی تاکید کرد: طلاب دقت و توجه ویژه ای بر مساله حضور و غیاب خود داشته باشند وهمینطور طبق جدول هدایت تحصیلی، دروس خود را بگذرانند تا در بحث انتخاب واحد و امتحانات مشکل نداشته باشند.

رهبرپور در ادامه به توضیح برنامه استعداد برتر پرداخت و گفت: دوره استعداد برتر دوره ای هست که دروس به صورت عمیق خوانی پیش می‌رود و جنبه پژوهشی این برنامه بیشتر است. طلابی که پس از ترم دوم وارد این برنامه شوند به اداره نخبگان حوزه علمیه ملحق می‌شوند.

ارتباط با واحد فرهنگی و پژوهش

مدیر مدرسه علمیه مؤمنات در ادامه به معرفی واحد فرهنگی و پژوهشی مدرسه علمیه مومنات پرداخت و تاکید داشت: با توجه به پژوهش محور شدن دروس در آینده، طلاب با واحد پژوهش مدرسه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

رهبرپور در پایان توصیه کرد: طلاب کانال‌های پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه مومنات را دنبال کنند و از این طریق در جریان برنامه‌های مرتبط با این بخش قرار گیرند.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵