تجلیل از برگزیدگان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در اختتامیه دهمین جشنواره استانی علامه حلی

دهمین جشنواره علامه حلی

در این جشنواره ۹ اثر اساتید و ۱۲ اثر طلاب جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با کسب رتبه‌های برتر اول، دوم و سوم جشنواره در بخش پایان نامه و مقاله، برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره استانی علامه حلی با حضور اساتید و مدیران حوزوی در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم با تجلیل از برگزیدگان در قم برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی دبیر علمی دهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره)، حدود ۳ هزار اثر در ۱۰ گروه علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد، حدود ۸۰۰ اثر از مدارس علمیه، ۸۰۰ اثر از مراکز تخصصی، هزار اثر از طلاب آزاد، ۲۰۰ اثر از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه های علمیه خواهران و ۱۱ اثر از جامعه المصطفی بوده است.

در این جشنواره، ۲۱ اثر طلاب و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شامل ۹ اثر اساتید و ۱۲ اثر بانوان طلبه با کسب رتبه‌های برتر اول، دوم و سوم جشنواره در بخش پایان نامه و مقاله مورد تجلیل قرار گرفت.

در این مراسم، خانم فاطمه رئوفی تبار با ارسال مقاله «ارزیابی روشی عنوان «افسانه‌های حسین» از مدخل حسین‌بن‌علی علیه‌السلام دایرةالمعارف اسلام لایدن هلند بر اساس باورهای کلامی امامیه» به عنوان برگزیده رتبه اول در بخش مقاله سطح ۴ تجلیل شد.

سرکار خانم زهرا فرزانگان با ارسال مقاله "نقد تصویر استشراقی از آموزه «بداء» براساس منابع شیعیان"، سرکار خانم صدیقه سادات سیدتاج الدینی با عنوان مقاله "روایی فقهی مذهب تبعی (قاعده الزام) به‌عنوان قاعده حل تعارض در منازعات حقوق بین‌الملل خصوصی در احوال شخصیه" و سرکار خانم سیده زهرا موسوی بایگی با ارسال مقاله"بررسی اسناد نظريه تکامل برزخی به ابن سينا" برگزیدگان رتبه دوم در بخش مقاله سطح ۳و۴ بودند.

در بخش پایان نامه، سرکار خانم فاطمه زارع بیدکی با تدوین پایان نامه "زمان در فلسفه اسلامی" و سرکار خانم مرضیه یحیایی با پایان نامه "پیدایش و گسترش تمدن اسلامی از دیدگاه متفکران معاصر ایرانی (مقام معظم رهبری، شهید مطهری و علامه جعفری)" به رتبه دوم دست یافتند.

برگزیدگان رتبه سوم در بخش مقاله سطح یک، دو، سه و چهار، ۱۱ نفر از طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها بودند.

در این بخش، خانم‌ها حانیه سادات موسوی با مقاله "خوانش قرآنی سطوح عدالت سیاسی در حکومت مهدوی"، الهام قاسمی پوری با مقاله "تبیین اعتدال در عرصه‌های فردی از منظر نهج البلاغه"، زهرا فرزانگان با مقاله "ناکامی کانت در ناکامی تئودیسه های فلسفی؛ نقد و بررسیرویکرد سلبی کانت به تئودیسه"، مریم السادات موسوی با مقاله "واکاوی جامعیت علمی قرآن"، حمیده تابعی با مقاله "الگوی شخصيت زن مسلمان در انديشه شهيد بنت‌الهدی صدر"، فاطمه سلطان محمدی

با مقاله "واکاوی مبانی فقهی ناظر بر فرزندآوری و تکثیر موالید با رویکردی بر آموزه‌های فقه امامیه"، خدیجه حسین زاده باردئی با مقاله "تحلیل قرآنی رابطۀ انتظار و مقاومت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی"، سیده زهرا موسوی بایگی با مقاله "اثبات تغيّر در عوالم فوق طبيعت بر اساس دو مبناي مختلف"، کوثر سادات هاشمی با مقاله "کارویژه‌های ولیّ فقیه در معنابخشی به انتظار پویا (نگرشی نو به انتظار در عملکرد و بیانات رهبر معظم انقلاب)"، نجمه الهیاری با مقاله "خدا در نظریه کهن الگویی یونگ" و ریحانه پور خلیلی با ارسال دو مقاله "واکاوی نقش یقین در تشکیل نظام اجتماعی اخلاق‌بنیان از منظر ترتیب نزول در آیات مکی" و "واکاوی جایگاه نماز در پیشبرد اصول نظام سازی قرآن‌بنیان از منظر امام خامنه ای مدظله العالی" تجلیل شدند.

همچنین در بخش پایان نامه، خانم‌ها زری ایروانی با پایان نامه "عوامل ناسازگاری با خانواده همسر و راهکارهای حل آن با تأکیدبر منابع اسلامی"، سعیده مقبلی دامنه با پایان نامه "بررسی اصل با اماره بودن استصحاب و اثار مترتب بر آن" و ریحانه داستان پورحسین آبادی با پایان نامه"معیارهای زنان الگو از دیدگاه قرآن و عهدین" به عنوان برگزیدگان رتبه سوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها درخشش و موفقیت این بانوان طلبه پژوهشگر در این جشنواره را تبریک گفته و برای همه بانوان طلبه توفیقات روزافزون را خواستار است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱