خداحافظ کربلا؛

کاروان همپای قافله زینب(س) عازم کاظمین و سامرا شد

کاروان همپای قافله

کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام پس از زیارت حرم امام حسین علیه‌السلام و حضرت أباالفضل علیه‌السلام در روز اربعین به سوی کاظمین و سامرا رهسپار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام روز چهارشنبه با وداع از حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام عازم سامرا و کاظمین شدند.

اعضای کاروان که روز دوشنبه پس از سه روز پیاده وری وارد کربلا شده بودند، صبح امروز از سرزمین عشق به سوی سامرا و کاظمین رهسپار شدند تا دیگر امامان معصوم علیهم‌السلام را نیز در این سفر معنوی زیارت کنند.

مرقد مطهر و بارگاه ملکوتی دو امام بزرگوارمان امام موسی کاظم علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام در کاظمین است و امکان حضور کاروان در حرم مطهر این دو امام همام فراهم شده است.

همچنین علمایی چون شیخ مفید و خواجه نصیرالدین طوسی در این بارگاه آرمیده‌اند.

آستان مقدس امام هادی علیه‌السلام و امام حسن عسکری علیه‌السلام معروف به حرم امامین عسکریین نیز در شهر سامرا قرار دارد.

این بارگاه ملکوتی همچنین خانه مسکونی امام هادی علیه‌السلام و امام حسن عسکری علیه‌السلام و محل تولد امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بوده و زائران در حقیقت وارد خانه حضرات معصومین علیهم‌السلام می‌شوند.

مرقد مطهر نرجس خاتون همسر امام حسن عسكری علیه‌السلام و حضرت حكيمه دختر امام جواد علیه‌السلام و عمه امام حسن عسكري علیه‌السلام نیز در این حرم قرار دارد.

کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام با حضور در این بقاع متبرکه از زیارت ائمه معصومین علیهم‌السلام بهره مند می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱