گزارش تصویری از مراسم قرائت زیارت عاشورا در موکب الحسین

موکب الحسین 3

موکب الحسین علیه‌السلام پس از 17 روز فعالیت در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، موکب الحسین علیه‌السلام که به همت اداره کل امور فرهنگی در ایام ماه صفر در محوطه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برپا شده بود، روز دوشنبه و در آستانه اربعین حسینی پس از 17 روز فعالیت به کار خود پایان داد.

برپایی غرفه‌های معرفی و فروش کتاب، مسابقه کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی، غرفه ختم صلوات و ختم قرآن کریم، غرفه نائب الزیاره و نائب الشهداء و همچنین غرفه‌های محصولات حجاب و عفاف از جمله غرفه‌های این موکب بود.

غرفه صلواتی که نذورات آن توسط اساتید، طلاب و کارمندان تأمین می‌شد، هر روز پذیرای بانوان طلبه بود.

غرفه معرفی و فروش کتاب نیز به کتاب‌های مرتبط با قیام عاشورا، اربعین و امام حسین علیه‌السلام اختصاص یافته بود.

در غرفه نائب الشهداء، اسامی شهدای مدافع حرم قم و دیگر شهرها همراه با بیوگرافی آنها قرار داشت که زائران اربعین حسینی، نیابت زیارت این شهدا را در اربعین قبول می‌کردند.

همچنین اساتید و طلابی که توفیق زیارت اربعین را نداشتند، اسامی خود را در غرفه نائب الزیاره یادداشت می‌کردند و زائران اربعین، نائب الزیاره آنان در این سفر معنوی می‌شدند.

غرفه نهج البلاغه با همکاری بنیاد بین المللی نهج البلاغه و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این موکب فعالیت داشت و خدماتی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد.

غرفه صوتی تصویری از دیگر غرفه‌های این موکب بود که بازدیدکنندگان از این غرفه با عینک‌های مجازی، حرم امام حسین علیه‌السلام را زیارت می‌کردند.

غرفه‌های ختم صلوات و قرآن، محصولات عفاف و حجاب، غرفه مسابقه کتابخوانی و غرفه محصولات بهداشتی از دیگر غرفه‌های این موکب بود.

در این موکب، هر روز ساعت 7:50 تا 8:05 زیارت عاشورا و مراسم عزاداری توسط مداح اهل بیت علیهم‌السلام قرائت و نماز ظهر و عصر هم به جماعت اقامه می‌شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱