به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد؛

نشست صمیمی معاون پژوهش با طلاب و دانشجویان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها

خانم صدیقه شاکری

نشست صمیمی معاون پژوهش و هیئت همراه با طلاب و دانشجویان سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عومی، همزمان با هفته پژوهش، نشست صمیمی سرکار خانم صدیقه شاکری معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با طلاب سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

سرکار خانم شاکری در این نشست، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری یگانه دخت نبی اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله، بیان داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که در چنین ایامی خدمت طلاب و دانشجویان  ایرانی و بین الملل هستم.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!  پرسیده شد: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمودند: علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند»؛ و خوشا به سعادت شما طلاب که احیاگر امر امامان معصوم علیهم‌السلام هستید.

شاکری در ادامه به شرح فعالیت های این معاونت که متشکل از دو صف کتابخانه و اسناد است، پرداخت و به طور خلاصه به دوره های تربیت محقق، تربیت مترجم و شرایط پذیرش در این دوره ها اشاره کرد.

وی در ادامه به فعالیت های دیگر معاونت پژوهش از جمله انتشار نشریات تخصصی و داخلی، مقالات و پایان نامه ها و چاپ کتاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نشریات تخصصی و داخلی به همت 12 انجمن علمی پژوهشی تدوین و منتشر می‌شوند که طلاب می توانند عضو انجمن های علمی پژوهشی شوند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، طلاب را به قلم زنی در عرصه پژوهش تشویق کرد و بیان داشت: برخی پایان نامه های طلاب با توجه به محتوایی که دارند، به صورت کتاب چاپ می‌شوند.

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، کارگاه ها، نشست ها از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد، خانم شاکری در ادامه نشست به سؤالات طلاب پاسخ داد.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱