به مناسبت هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»؛

ادعای حقوق بشر از زبان دولتمردان آمریکا، یک طنز تلخ است/ طرفداری آمریکا از حقوق بشر، ادعایی برای فریب افکار عمومی است

بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی - Copy

طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم تبیین افشای حقوق بشر آمریکایی در مجامع مختلف دنیا تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی، 12 تیر سالروز هدف قراردادن هواپیمای مسافربری توسط ناوگان متجاوز آمریکا و شهادت ۲۹۰ مسافر از جمله کودکان و زنان است که در سال 1367 بر فراز آب‌های خلیج فارس رخ داد.

ششم تا 12 تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

این هفته، سرشار از حوادث مختلف در کشور است، 6 تیر سالروز سوءقصد به رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، 7 تیر شهادت شهید مظلوم آيت الله بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران امام و امت و بمباران شیمیایی سردشت، 8 تیر شهادت شهید محمد کچویی، 11 تیر سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب و 12 تیر سالروز هدف قراردادن هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ مسافر از جمله کودکان و زنان در این هفته رخ داده است.

به همین مناسبت، امسال دومین همایش بین المللی «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در ایران برگزار شد و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از جمله نهادهایی بود که در برگزاری این همایش مشارکت داشت.

در این همایش که روز سه شنبه 6 تیر همزمان با آغاز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن سوره تهران برگزار شد، صد نفر از طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور یافتند.

طرفداری آمریکا از حقوق بشر، ادعایی برای فریب افکار عمومی است

خانم عالمه حسنی نژاد، فارغ التحصیل سطح ۳ فقه و اصول جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مربی طرح امین که یکی شرکت کنندگان این همایش بود، در گفتگو با خبرنگار ما، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیاناتی فرمودند: «آمریکایی‌ها می‌گویند «ما طرفدار حقوق بشریم»! ما می‌گوییم: اصلاً شما حقوق بشر را قبول ندارید».

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طرفداری آمریکا از حقوق بشر فقط ادعایی برای فریب افکار عمومی است، تصریح کرد: دولت آمریکا مدعی حفظ حقوق بشر می‌داند، اما در واقع می‌بینیم چه جنایاتی در طول این سال‌ها انجام داده است.

حسنی نژاد به جنایات آمریکا در تبعیض نژادی، اقدامات وحشیانه آمریکا در یمن و فلسطین، هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی بر فراز خلیج فارس و غیره اشاره کرد و گفت: همه این جنایت‌ها باعث شده تا هفته ای به عنوان «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شود.

وی در پایان تأکید کرد: ما به عنوان طلبه وظیفه داریم که با تبیین و روشنگری، اهداف و جنایت‌های آمریکا در مقابله با مردم سراسر جهان را به مردم دنیا نشان دهیم.

وظیفه طلاب در تبیین جنایات آمریکا در دنیا

خانم فاطمه زهرا طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از کشور بحرین یکی دیگر از شرکت کنندگان این همایش بود که با اشاره به جنایت‌های مختلف آمریکا در کشورهای مختلف، عنوان کرد: آمریکا به آنچه که ادعا دارد، عمل نمی کند.

طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به تحریم‌های آمریکا درباره بیماران تالاسمی و پروانه ای در ایران، اظهار داشت: آمریکا در طول این سال‌ها جنایت‌های فراوانی در کشورهای مختلف داشته و جنایات آنها به حدی رسیده است که به کودکان بیمار هم رحم نمی کنند، در حالیکه این کودکان هیچ گناهی ندارند.

خانم فاطمه زهرا خاطرنشان کرد: حتی در کشور آمریکا هم بین مردم از جمله سیاهپوست و سفیدپوست، فقیر و غنی و همه مردم تفاوت‌های زیادی هست. در این کشور نژادپرستی به وضوح دیده می‌شود و جریمه سیاهپوستان دو برابر سفیدپوستان است.

وی با اشاره به بی عدالتی‌های آمریکا در اقصی نقاط جهان، تصریح کرد: برخی مردم تصور می‌کنند که آمریکا حقوق بشر را رعایت می‌کند، حال آنکه آمریکا تا کنون به شیوه‌های متعدد، حقوق بشر را در کشورهای مختلف نقض کرده است.

طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه ما طلاب وظیفه داریم که جنایات آمریکا در کشورهای مختلف را برای مردم تبیین کنیم، عنوان کرد: مردم تصور می‌کنند که در آمریکا آزادی هست و دین، آنها را محدود می‌کند، در حالیکه معنای آزادی بسیار فراتر از آن چیزی است که در ظاهر می‌بینیم.

فاطمه زهرا یادآور شد: بر اساس دین اسلام، بین انسان‌ها تفاوتی وجود ندارد و ملاک فقط تقوای الهی است، اما در غرب بین سیاهپوست و سفیدپوست تفاوت‌های بسیاری قائل می‌شوند که ما می‌توانیم این مسئله را تبیین کنیم.

وی بیان داشت: دولت آمریکا قوانینی دارد که فقط برای مصلحت خودشان است و با این قوانین مردم را محدود می‌کنند که باید همه این مسائل برای مردم تبیین شود.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه بیماران تالاسمی و پروانه ای در ایران عادلانه نیست/ جنایت‌های آمریکا فقط معطوف به ایران نیست

یکی دیگر از شرکت کنندگان این همایش، خانم عالیه بتول نقوی، طلبه سطح دو از کشور پاکستان بود که درباره افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، آمریکا یک شیطان بزرگ است و حتی خود مردم آمریکا هم به این مسئله واقف هستند.

این طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: دولت آمریکا آنچه را که جلوه می‌دهد، حقیقت ندارد. آمریکا خود را حافظ و پاسدار حقوق بشر می‌داند، اما جنایت‌هایی که تا کنون داشته، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

نقوی به تفاوت‌های میان حقوق سفیدپوستان و سیاهپوستان در آمریکا اشاره کرد و گفت: در آمریکا از ابتدا تا کنون هیچ‌گاه عدالت میان مردم با نژادهای مختلف برقرار نبوده است، در حالیکه همه افراد چه سفیدپوست و چه سیاهپوست همه انسان هستند.

وی بیان داشت: مردم تصور می‌کنند که در آمریکا رفاه، آزادی و شادی وجود دارد، حال آنکه دست مردم آمریکا از این مسائل کوتاه است.

این طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به پرده برداری از جنایات آمریکا در همایش بین المللی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: ما وظیفه داریم که از این جنایت‌ها مطلع شویم و این حقایق را برای مردم دنیا آشکار کنیم.

نقوی با اشاره به برنامه ریزی‌ها و جنایات آمریکا در ایران، عنوان کرد: جنایت‌های آمریکا فقط معطوف به ایران نیست، بلکه در همه کشورها از جمله افغانستان و پاکستان هم جنایت‌ها و برنامه ریزی‌های زیادی داشتند تا کشورهای مسلمان را به اشغال خود درآورند.

وی به تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه بیماران تالاسمی و پروانه ای در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام آمریکا عادلانه نیست، البته شاید آمریکا در کشورهای دیگر تحریمی اعمال نکند، اما همواره فکر شیطانی در سر دارد تا به روش‌های مختلف، کشورها را تحت سلطه خود درآورد.

ادعای حقوق بشر از زبان دولتمردان آمریکا، یک طنز تلخ است

خانم نرگس بنیادی دیگر طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز با بیان اینکه ادعای حقوق بشر از زبان دولتمردان آمریکا، یک طنز تلخ است، تصریح کرد: در واقع آنقدر جنایات آمریکا برای همه واضح شده که نیاز به توضیح ندارد.

طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: حمله‌ها و جنگ‌هایی که آمریکا در کشورهای مختلف به راه می‌اندازد، از تحریم‌های یک طرفه و قوانین نابرابری که تصویب می‌کنند، مشخص است.

بنیادی در پایان اظهار امیدواری کرد که تمام حق جویان جهان علیه آمریکای در آستانه افول اقدام کنند و حقوق بشر واقعی را عملی سازند.

وظیفه همه مردم به ویژه طلاب در افشای حقوق بشر آمریکایی

خانم مریم شجاعی سطح ۲ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مربی طرح امین نیز در این گفتگو به اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره کرد و اظهار داشت: این اعلامیه در جهت حفظ حقوق بشر همه مردم دنیا به تصویب رسید، اما غرب به ویژه آمریکا از جمله کشورهایی هستند که حقوق بشر را نقض می‌کنند.

این طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: همه افراد جامعه به ویژه طلاب وظیفه دارند که حقوق بشر آمریکایی را برای مردم افشا کنند و این مسئولیت برای طلاب سنگین تر است.

شجاعی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال حذف نام و یاد شهدا است، خاطرنشان کرد: شهدا از میان همین مردم بودند و ما با شناسایی و معرفی سبک و سیره شهدا می‌توانیم به شفاف سازی طرح و نقشه دشمنان بپردازیم.

وی یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را برای مقابله با اسلام به کار بسته و جوانان ما را نشانه گرفته است. ما با نشان دادن چهره واقعی دین می‌توانیم حافظ خون شهدا باشیم و دشمن را نابود و ناامید کنیم.

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱