شایعه‌پراکنی‌ نوعی سرقت از خزانه اعتبار و آبروی افراد است/ با برنامه‌ریزی دقیق از تنگنای بودجه گذر خواهیم کرد

مدنی

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به ضرورت اولویت بندی برنامه ها گفت: به یاری خدا و با برنامه ریزی دقیق از تنگنای بودجه گذر خواهیم کرد و در مورد پرداخت حقوق و دستمزد و اجرای برنامه های با اولویت بالا مشکلی نخواهیم داشت.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه با اشاره به روایت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله که فرمودند: «المومن کله حرام علی المومن ماله و عرضه و دمه، مومن برای مومن احترام و حرمت دارد، مال و آبرو و جانش» گفت: البته اهل سنت این روایت را با واژه «المسلم» نقل کرده‌اند، به هر حال پیامبر در حجه الوداع چندین بار با مضامین مختلف بر این مساله که جان و مال و آبروی مومن حرمت دارد تاکید کردند.   

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دزدیدن مال مهمتر است یا آبرو اظهار داشت: اگر کسی اندک آشنایی با روایات داشته باشد می‌داند که بردن آبرو به مراتب قبح بیشتری دارد، با این حال ما در عمل، دزدی مال را بسیار زشت می‌شمریم ولی به راحتی دست در جیبب آبروی دیگران می‌بریم و این کار برایمان عادی شده است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه با انتقاد از برخی شایعه‌پراکنی‌ها ادامه داد: گاهی در گفته‌ها و نوشته‌ها نسبت‌هایی به دیگران می‌دهیم که دور از تقواست و سرقت از آبرو و دزدی از ذخیره اعتبار افراد است. حتی اگر نسبت به کسی بغض و کینه‌ای داریم یا او را قبول نداریم، حق ریختن آبرویش را نداریم.

وی با توصیه بر مراقبت از زبان گفت: در مکاشفه‌ای نقل شده که عالم بزرگی در عالم برزخ دیده شده که جایگاه رفیعی هم داشته ولی هر ساعت یک عقرب زبان او را نیش می‌زده، وقتی از علت مساله از او می‌پرسند می‌گوید من در منزل، همسرم را با نامی صدا می‌زدم که موجب ناراحتی‌اش می‌شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با اشاره به تنگنای بودجه که دامن‌گیر بسیاری از نهادها و موسسات شده است، اظهار داشت: برای گذر از این وضعیت باید برنامه‌ریزی کرد، از این رو همه واحدها باید برنامه‌های با اولویت یک خود را مشخص و اعلام کنند تا بر اساس اولویت‌بندی، کارها انجام شود.

وی تعطیل کردن برنامه‌ها را اقدامی نادرست دانست و افزود: وجود ما و همه کارکنان در این مجموعه، وابسته به اجرای همین برنامه‌هاست وگرنه ماندن ما وجه شرعی و عقلی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی به ضرورت مدیریت نشست‌ها و همایش‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد و از ارائه یک طرح مختصر در این زمینه به بخش های مختلف خبر داد.

وی در پاسخ به شبهه ادامه ساخت بنای جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام با وجود مشکلات بودجه‌ای گفت: در ساخت بنای جدید یک ریال از بودجه مربوط به حقوق و مزایا هزینه نمی‌شود و اساسا هزینه آن از طریق اوراق خزانه تامین شده که اصلا به حساب جامعه الزهرا علیهاالسلام واریز نمی‌شود و مستقیما به پیمانکار مجموعه داده می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام اطمینان خاطر داد که با برنامه ریزی دقیق، نسبت به پرداخت حقوق و انجام برنامه‌های با اولویت یک تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت، ولی اجرای برنامه‌های با اولویت‌های پایین‌تر منوط به این است که در درآمدها گشایشی حاصل شود.

وی در پایان با اشاره به تشرف کاروان جامعه الزهرا علیهاالسلام به زیارت اربعین از همه همکارانی که در این کاروان شرکت می‌کنند خواست تا با معرفی جانشینی برای خود، به گونه‌ای  برنامه‌ریزی کنند تا کارها دچار اختلال نشود.  

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱