معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

اخلاق و معنویت گمشده بشر امروز است/ لزوم برنامه ریزی جدی اساتید در جهت رشد علمی، اخلاقی و تربیتی طلاب

خانم افتخار یوسفی

سرکار خانم یوسفی گفت: اخلاق و معنویت گمشده بشر امروز است که متأسفانه بر اثر فضای مجازی و فعالیت دشمن کمرنگ شده و باید در دستورالعمل کار خود نصب العین قرار دهیم و برای رشد دانشی، علمی و معرفتی، سهم ویژه ای برای بحث اخلاقی و تربیتی قائل شویم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نخستین جلسه پیش رویداد آموزشی تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور اساتید برگزار شد، ضمن اشاره به روز 25 ذی القعده که به عنوان «دحوالارض» است، عنوان است: دحو الارض روزی است که رحمت الهی درا ین روز گسترده شده و کعبه برپا شده است، امروز یکی از بزرگترین یاد کردن امر الهی به قصد شکر نعمت‌ها است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: سراسر زندگی ما سرشار از نعم الهی است و یکی از زیباترین نعمت‌های ما، نعمت ملبس شدن به لباس استادی است تا در رفع عطش افرادی که بهترین معارف و معنویت و اخلاق را در کلاس یاد می‌گیرند، تأثیرگذار باشیم.

یوسفی ادامه داد: امروز با توفیق الهی، نعمت استادی شامل حال ما شده که همانند سایر نعمت‌ها چند وظیفه را برای ما ایجاد می‌کند، از جمله اولین وظیفه، قدردان و شاکر بودن این نعمت است. ما باید شاکر نعمت استادی و شاکر این توفیق الهی باشیم و جان‌های تشنه و روح‌های آماده طلاب جوان را که در اختیار ما هستند، سیراب کنیم.

وی تصریح کرد: سرشت طلاب به دست اساتید شکل می‌گیرد که می‌توانند بر آینده طلاب و در نهایت بر جامعه تأثیرگذار باشند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طلاب، سفیرانی برای نشر معارف اسلامی و کنشگرانی در اجتماع هستند، گفت: ما با نگاه اینکه این نعمت الهی شکر می‌طلبد و شکر نعمت به ادا کردن وظیفه و رسالتی که به عهده ما گذاشته شده است، تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با توفیق الهی در عرصه دانش طلاب و هم در عرصه اخلاق و معنویت قدم‌های مثمر ثمری برداریم.

یوسفی تأکید کرد: اخلاق و معنویت گمشده بشر امروز است که متأسفانه بر اثر فضای مجازی و فعالیت دشمن کمرنگ شده و باید در دستورالعمل کار خود نصب العین قرار دهیم و برای رشد دانشی، علمی و معرفتی سهم ویژه ای برای بحث اخلاقی و تربیتی قائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: تزکیه و تعلیم، تهذیب نفس، اخلاق و تربیت دو بال و پر پرواز برای رشد و تعالی طلاب هستند، اما اگر ما در عرصه تزکیه که بر عرصه تعلیم مقدم است، کم بها دهیم، خروجی‌های ما مورد مطلوب نخواهد بود. لذا از شما درخواست دارم که هم در رشد اخلاقی و تربیتی و هم رشد علمی و معرفتی برنامه ریزی جدی داشته باشید.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان توصیه کرد: اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در رویداد آموزشی تربیتی و کلاس‌ها به ارتباط بین درس و تأثیر آن در زندگی طلبه توجه داشته باشند، با این کار، انگیزه و تلاش ایجاد خواهد شد و ثمرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱